۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۵۴۰۸۸۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران تاکید کرد؛

لزوم هم افزایی، همدلی و انتقال تجربه های موکب های ایرانی در اربعین

حجت الاسلام شکریان با تاکید بر همدلی و انتقال تجربه های موفق در حوزه خدمت رسانی در اربعین حسینی، گفت: اگر فعالیت در حوزه اربعین حسینی را برای مقدمه سازی در راستای مقدمه سازی برای ظهور امام عصر(عج) دانسته شود، نوع کار و روش اجرای آن تغییر ماهوی پیدا می کند.
جلسه ستاد اربعین راهیان کربلا جلسه ستاد اربعین راهیان کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران شب گذشته در جمع اعضای ستاد مردمی اربعین حسینی راهیان کربلا با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در عرصه فرهنگی کشور، گفت: حجت الاسلام والمسلمین پناهیان از افسران برجسته فرهنگی و تبلیغی نظام است که در مسیر بصیرت افزایی و تعمیق باورهای دینی و اعتقادی نقش برجسته ای ایفا می کند.

وی افزود: تبیین گفتمان ولایت و مقام معظم رهبری با پرچم داری در مسیر حرکت نورانی نظام اسلامی از کارهای صورت گرفته از سوی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان به ویژه در ارتباط گیری با قشر جوان جامعه است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به تلاش های صورت گرفته در عرصه اربعین حسینی و تقویت جبهه فرهنگی برای نقش آفرینی در این حوزه، تصریح کرد: موضوع حماسه بزرگ پیاده روی اربعین حسینی یک رویداد بی نظیری تاریخی است که در حال نشان دادن ظرفیت بالای تشیع در بسیج مردمی در راستای مقدمه سازی ظهور امام عصر(عج) به شمار می آید.

وی ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا را یک مجموعه همدل، ولایی و پرتلاش برشمرد و اظهار  داشت: یکی از بزرگترین و موفق ترین موکب های مردمی در حوزه اسکان، پذیرایی و خدمات رسانی در ایام اربعین با نام مقدس فاطمه الزهرا(س) از سوی اعضای ستاد راهیان کربلا در شهر کربلا معلا برپا شدکه سازماندهی منظم و حجم بالای فعالیت هاتحسین مقام های عراقی و ایرانی را در پی داشت.

حجت الاسلام شکریان اخلاص را از عوامل پیش برنده در کارهای دینی عنوان کرد و گفت: اگر فعالیت در حوزه اربعین حسینی را برای مقدمه سازی در جهت مقدمه سازی برای ظهور امام عصر(عج) بدانیم، نوع کار و روش اجرای آن تغییر ماهوی می کند زیرا همه اهتمام ما برای وسعت بخشی به کار در مسیر جهانی  شدن دستگاه سیدالشهدا(ع) می شود.

وی تاکید کرد: تمام دوستداران اهل بیت(ع) باید درگیر موضوع اربعین شوند تا فراگیری آن موجب جوششی با برکت از متن جامعه، در سه حوزه کمک های مردمی برای موکب ها، خدمت به زائران و در قالب زائران شرکت کننده در مراسم اربعین جلوه گر شود.

حجت الاسلام شکریان حضور حجت الاسلام والمسلمین پناهیان را در این جلسه موجب دلگرمی و ایجاد انگیزه مضاعف برای خدمت در مسیر اربعین عنوان و تصریح کرد: طرح هر خانه یک ستاد اربعین در محلات شهر و روستای شهرستان های بابل و بابلسر از ابتکارهای ستاد اربعین راهیان کربلا بود که بسیار در ایجاد انگیزه و تبلیغ گفتمان اربعین در سطح جامعه موثر بود.

وی ادامه داد: هم افزایی تجربه های ستادهای  اربعین حسینی و کمک آن ها در مسیر خدمت به سیدالشهدا(ع) یکی از ضرورت ها در مسیر تقویت کارهای ستادی و پیش برنده در امور است.

سیدالشهدا محور همدلی میان مردم ایران و عراق شده است

محمد حسین طبرستانی، دبیر ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا نیز در این نشست با اشاره به اعزام بیش از 350 خادم از سوی این ستاد برای موکب فاطمه الزهرا(س) در ایام اربعین، گفت: تمام خادمان اربعین این ستاد با پرداخت هزینه های سفر، توفیق خدمت در لباس خدمت به زائران را پیدا کردند و امسال حماسه باشکوهی از خدمت رقم خورد.

وی با بیان این مطلب که از سوی این ستاد به زائران اربعین حسینی 70 هزار روز خدمت ارائه شد، افزود: در کنار خدمت به زائران اربعین با ارتباط گیری همدلانه و تعامل با موکب های عراقی در کنار ارائه خدمات فنی به 22 موکب عراقی، بخشی از اقلام اهدایی مردم مازندران از جمله برنج به موکب های عراقی هدیه شد.

دبیر ستاد مردمی  اربعین راهیان کربلا ایجاد مودت و همدلی را میان مردم عراق و ایران یکی از دستاوردهای این ستاد در اربعین امسال دانست و تصریح کرد: برخی از مقام های استان کربلا برای نخستین بار در یک موکب ایرانی به عنوان خادم مشغول خدمت رسانی به زائران حسینی شدند و این جز با محوریت سیدالشهدا(ع) امکان پذیر نبود.

وی ادامه داد: یکی از جلوه های با عظمت اربعین حسینی امسال دسته روی ده ها هزار نفری موکب فاطمه الزهرا(س) در شب اربعین حسینی در کربلای معلا و بین الحرمین بود که یکی از باشکوه ترین جلوه های عشق و مودت به سیدالشهدا(ع) به نمایش  گذاشته شد.

طبرستانی با اشاره به خدمت رسانی این ستاد برای زلزله زدگان غرب کشور پس از بازگشت به ایران، گفت: در کنار اهدای اقلام مازاد مصرفی موکب فاطمه الزهرا(س) به زلزله زدگان، یک دستگاه نانوایی و دیگ مشعل حمام برای مردم زلزله‌زده سرپل‌ذهاب از سوی این ستاد ارسال شد.

وی تاکید کرد: بر اساس تاکید مقام معظم رهبری برای محور بودن  مردم عراق در موضوع اربعین، برنامه سال آینده موکب فاطمه الزهرا(س) نمایش یک موکب عراقی- ایرانی خواهد بود که خادمان عراقی در کنار خادمان ایرانی به صورت همدلانه به خدمت به زائران اربعین مشغول می شوند./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات