۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۵۴۰۸۹۰
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

شهدا با تواضع خود جواز ورود به حریم الهی را پیدا کردند

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه شهدا با تواضع خود جواز ورود به حریم الهی را پیدا کردند، گفت: خداوند سه وعده مهم عدم تباهی اعمال آن ها، اصلاح حقوق و جای دادن در بهترین نقطه بهشت را به شهدا وعده داده است؛ از این رو خانواده های شهدا به داشتن این گوهرهای ناب انسانی به خود ببالند.
پناهیان یادواره شهدا پناهیان یادواره شهدا پناهیان یادواره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، شب گذشته در یادواره شهدای مدافع حرم و گرامیداشت پنج شهید سیاهکلامحله شرقی بابل با اشاره به شیوه برخورد متکبرانه خداوند با بندگان، گفت: خداوند درهای رحمت و مهربانی خود را متکبرانه به روی بندگان خود باز می کند تا آنها از داشتن خداوندی قدرتمند و با عظمت در مقابل نیروهای شیطانی،  احساس قدرت کنند.

وی تکبر را از سوی خداوند زیبا عنوان کرد و افزود: تکبر صفت مخصوص و ویژه خداوند است که حضرت حق آن را به کسی واگذار نمی کند و هر کس در مقابل او تکبر بورزد، به سرعت رانده می شود.

 استاد حوزه و دانشگاه در تشریح واژه تکبر و ابراز بزرگی خداوند در مقابل بندگان، خاطرنشان کرد: کودک در خردسالی پدرو مادر خود را قدرتمندترین افراد دنیا می داند و از داشتن والدین قدرتمند، اعتماد به نفس پیدا می کند.

وی هفت سالگی را سن مهم در نظام تربیت دینی بیان کرد و اظهار داشت: در هفت سالگی کودک قدرت های قوی تر از پدر و مادر خود را درک می کند و این جا باید خداوند را به او به عنوان بزرگترین قدرت عالم معرفی کرد و تعالیم دینی از جمله نماز را به او آموخت تا به سرگردانی و حیرانی دچار نشود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان نماز را پرتکرارترین عبادت عنوان کرد و گفت: خشوع در مقابل خدا و شناخت عظمت او موجب افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگر قدرت ها می شود و آن به دلیل مسلح شدن انسان به سلاح قدرتمند ایمان است.

وی دعا را موجب خشوع و اقرار به بندگی دانست و تاکید کرد: انسانی که الله اکبر نگوید و سر نماز، بزرگ خود را درک نکند، در دنیای مادی سرگشته خواهد شد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که شهدا با نگاه کبریایی و قدرتمندانه خدا به وعده های قرآن در خصوص مقام رضوان الهی اعتماد کردند، خاطرنشان کرد: خداوند سه وعده مهم به شهدا در قرآن یعنی عدم تباه شدن اعمال آن ها، اصلاح حقوق آن ها و جای دادن در بهترین نقطه بهشت را وعده داده است و با این نگاه می توان استدلال کرد که خداوند مقام شهادت را نصیب هر کسی نمی کند.

وی تواضع و بندگی را رمز اعتلای مقام انسان بیان کرد و افزود: شهدا با نهایت تواضع و بندگی خالصانه و خاشعانه، اجازه خداوند را برای دریافت مقام شهادت کسب کردند و خانواده های شهدا به داشتن این گوهرهای ناب انسانی به خود ببالند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تشریح تفاوت پذیرش انسان از سوی خداوند و ابلیس، گفت: شیطان پذیرای هر کس و در هر مقام و جایگاهی در درگاه خود است اما خداوند اجازه ورود هر کس به حریم خود را نمی دهد و شهدا از جمله کسانی هستند که این جواز را کسب کردند.

وی وظیفه مهم جامعه اسلامی و محبان اهل بیت(ع) را مقدمه سازی برای ظهور بیان کرد و ادامه داد: وظیفه ما در زمان کنونی اصلاح نفس، اصلاح محیط پیرامون و خدامحوری در همه کارها است تا زمینه های حضور و ظهور امام عصر(عج) در جامعه فراهم شود./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات