۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۴۱۱۲۵
امام جمعه ارومیه:

وحدت مسلمانان عامل خنثی سازی توطئه های دشمنان اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تأکید بر حفظ وحدت و برگزاری پرشور مراسم میلاد نبی مکرم اسلام، گفت: وحدت امت اسلام توطئه های دشمنان را خنثی می کند.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با تبریک آغاز هفته وحدت و سالروز میلاد نبی مکرم اسلام محمد مصطفی(ص)، اظهار داشت: برگزاری جشن شکوهمند میلاد رسول اکرم باید با همکاری آحاد امت مسلمان برگزار شود.

وی با بیان اینکه دشمن تا سر حد توان به دنبال تفرقه افکنی در میان امت اسلام و مسلمانان است، تصریح کرد: این ایام بهترین ایام برای نام گذاری به عنوان هفته وحدت است و لازم است اتحاد مسلمانان در برابر برنامه های دشمنان و استکبار جهانی بیش از گذشته باشد تا شاهد قدرت و اقتدار کشور های اسلامی باشیم.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه اگر انسان ها حتی فرزندان پیامبر نیز باشند در صورت افتراق به نابودی خواهند رسید، افزود: نابودی و تسلط دشمنان بر امت اسلام نتیجه تفرقه است، متأسفانه یک عده امروز با بهره گیری از فضای مجازی به دنبال تفرقه افکنی در میان کرد و ترک هستند.

وی خاطرنشان کرد: اما در جنگ با داعش دیدیم که اقوام و مذاهب گوناگون در ذیل فرماندهی حاج قاسمی سلیمانی این گروه تروریستی را به نابودی کشاندند و توطئه تکفیری وهابی را خنثی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: چگونه است تکفیری ها توسل و زیارت اهل بیت(ع) را کفر می دانند و آن را تکفیر می کنند اما در برابر دشمنان اسلام و کفار سر تعظیم فرود می آورند، چرا یهود که طبق قرآن بدترین دشمن اسلام است را مورد هجمه قرار نمی دهند و حتی یک گلوله به سمت آن شکلیک نکردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان، اظهار داشت: برگزاری این سری کنگره ها تأثیر مثبتی در ترویج فرهنگ شهادت و ایثار دارد، همچنین برگزاری چنین برنامه هایی در آشنایی نسل جوان جامعه با فرهنگ ایثار و شهادت بسیار مؤثر است.

وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این کنگره عظیم و  پنج اجلاسیه آن، ابراز داشت: برگزاری کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی گامی مثبت در جهت ترویج هدف و منش شهدا است و لازم است چنین برنامه هایی برای حضور گسترده مردم به سمع آحاد جامعه برسد تا شاهد گسترش هر چه بیشتر نتایج آن باشیم./۸۵۴۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات