۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۵۴۱۶۹۶
آیت الله نوری همدانی:

استکبار جهانی درپی خاموش کردن نور انقلاب اسلامی است

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد که دشمنان در برابر انقلاب اسلامی ساکت ننشسته‎اند و درپی خاموش کردن نور انقلاب هستند.
 حضرت آيت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی اعظم سوریه صبح امروز با آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی از مراجع تقلید در شهر مقدس قم دیدار و گفت‎وگو کرد.

حضرت آیت الله همدانی در این دیدار گفت: جریان و کار امام یک جریان جهانی است که توانست یک تحول بزرگی در جهان ایجاد کند.

وی افزود: بعد از اینکه استکبار جهانی نظیر فرانسه، انگلستان، آلمان، آمریکا، رژیم صهیونیستی و منافقین برای خاموش کردن چراغ اسلام متحد شده بودند، امام خمینی (ره) توانست با توکل بر خدا، اخلاص و آن ویژگی‎ها و شایستگی‎های خاصی که داشت در برابر کل استکبار و ایادی آن‎ها و رژیم صهیونیست‎ها بایستد و خداوند متعال نیز پیروزی را به ایشان اعطا کرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه سلطه گران پس از مشاهده اثرات انقلاب به حرکت در آمدند، خاطرنشان کرد که سلطه گران در برابر انقلاب اسلامی خاموش ننشستند و هنگامی که دیدن انقلاب مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و وسعت پیدا کرده است به طوری که مردم تونس، مصر، لیبی و سایر کشورهای منطقه درحال الگو گیری از امام و قیام علیه استکبار و دست نشانده‎های آن‎ها هستند، ساکت ننشستند و درصدد خاموش کردن این نور انقلاب برآمدند.

استکبار جهانی نابود خواهد شد

وی ادامه داد: ما باید در کار خودمان بیدار، متحد و مقاوم باشیم و الحمد الله شاهد پیروزی در عراق و سوریه هستیم و در کمال عزت و قدرت قرار داریم. ما باهم در برابر استکبار متحد هستیم و روزی فرا خواهد رسید که هدف امام و ملت سوریه عملی و استکبار ساقط و نابود شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی تا زمانی که وجود دارد موجب مشکلات و دردسرهای بسیاری در کشورهای منطقه می‎شود و امت اسلامی باید متحد شود و این غده سرطانی را به طور کامل نابود کند.

وی تاکید کرد که اگر مردم صبر کنند و متحد باشند منافقان نیز نمی‎توانند هیچ آسیبی به آنها بزنند.

ایران از حق و ایمان در سوریه دفاع کرد

شیخ حسون نیز در این دیدار گفت: هنگامی که سوریه به دست جریان تروریستی داعش به شدت مجروح و صدها کشور با یکدیگر علیه آن متحد شده بودند، برادرانمان از ایران برای یاری حق و ایمان به این کشور آمدند و در مقابل داعش تمام قد ایستادند و این دیدارها با هدف تشکر و قدردانی از شماها انجام می‎شود.

وی افزود: دشمنان طی سال‎های گذشته تلاش بسیاری برای نابودی و مقابله با جمهوری اسلامی ایران انجام دادند و می‎خواستند نور خدا را در این کشور خاموش و انقلاب اسلامی را محصور به ایران کنند ولی موفق نشدند.

مفتی اعظم سوریه با اشاره به کمک دشمنان به صدام دیکتاتور سابق عراق برای مبارزه با ایران تصریح کرد: سوریه در طول جنگ تحمیلی در کنار امام خمینی (ره) ایستاد. دشمنان به حافظ اسد رییس جمهور وقت گفتند که اگر ایران را رها کنی، سوریه را به بهشت تبدیل می‎کنند اما حافظ اسد در پاسخ به آنان گفت «من در کنار امام خمینی به عنوان یک شخص نمی‎ایستم بلکه به عنوان وظیفه در کنار ایشان ایستاده ام.»

امام خمینی (ره) رهبر امت اسلامی بود

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فقط به ایران اختصاص نداشت و یار و یاور مستضعفان جهان بود، ادامه داد:  این انقلاب اسلامی که شما علما پرچمدارش هستید نورش به همه عالم تابیده است.

حسون تصریح کرد: قم با تربیت عالمان و روحانیان بسیاری به جهان خدمت می‎کنند و آنچه که شما علما به آن‎ها می‎آموزید، پیامی برای جهان است و فتواهایی که مراجع و حضرت آیت الله خامنه‎ای با موضوعات وحدت مذاهب اسلامی صادر کردید، داری آثار بسیاری در جهان است.

به زودی فلسطین، مکه و مدینه از چنگال مستکبران آزاد خواهد شد

وی ادامه داد: پیشانی‎های پیروزی در سوریه نمایان شده است و به زودی قطب نما به سمت فلسطین، مکه و مدینه خواهد چرخید.

مفتی اعظم سوریه با بیان اینکه ما از رژیم صهیونیستی نمی ترسیم، اظهار داشت: اگر منافقان نبودند  رژیم صهیونیستی اکنون وجود نداشت. منافقان در روز با ما صحبت و در شب با رژیم صهیونیستی خلوت می‎کنند.

مردم سوریه و لبنان منتظر ظهور امام زمان (عج) هستند

وی با اشاره به فرمایش حضرت آیت الله خامنه‎ای مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی در کمتر از 20سال آینده نابود می‎شود، گفت: ما در جنوب لبنان و شام خود را آماده کرده ایم و فتنه را خاموش ساختیم و منتظر ظهور امام زمان (عج) هستیم.

این عالم اهل تسنن اضافه کرد: دشمنان می‎پنداشتند که درگیری‎های سوریه و لبنان، نشات گرفته از اختلافات شیعه و سنی است و این درحالیست که اکنون شیعیان و اهل تسنن در یک صف واحد در برابر دشمنان در سوریه و فلسطین تمام قد ایستاده اند.

وی کسانی که مسجد سینا در مصر را منفجر کردند را منافق دانست و اظهار داشت: کسانی که به چنین اقداماتی دست می‎زنند نه شیعه هستند و نه سنی. منافقان در سوریه علما و کسانی که حامی تقریب بین مذاهب هستند را هدف قرار می دهند به طوری که وقتی دسشان به من نرسید، فرزندم را به شهادت رساندند. منافقان من را شیعه می دانند و من به آن‎ها گفته ام که هر شیعه‎ای به سنت رسول اکرم (ص) اقتدا می کند و هر سنی با محبت اهل بیت (ع) و خاندان رسول اکرم (ص) شیعه است.

شیخ حسون افزود: منافقان و دشمنان درپی جدایی ایران از جهان اسلام هستند ولی مواضع و ایستادگی شما در مساله تقریب بین مذاهب موجب شد که در برابر آنها بایستیم.

طلاب علوم دین باید با اسلامی که برداشت تقریبی دارد، آشنا شوند

وی تاکید کرد که ما باید به طلاب علوم دینی در ایران، سوریه و مصر این مفهوم و برداشت تقریبی از اسلام را به آن‎ها بیاموزیم. ائمه اربعه اهل تسنن نظیر مالک، ابوحنیفه، شافعی و احمد بن حنبل همگی شاگرد اهل بیت (ع) هستند و وقتی به شیوخ و نسب فقهی آن‎ها نگاه می‎کنیم می‎بینم که اهل بیت (ع) هستند، اما در دوران عثمانی تلاش کردند که این نسبت‎ها قطع شود و بین شیعه و سنی اختلاف شود.

مفتی اعظم سوریه بیان داشت: هر خلیفه‎ای امام نیست بلکه هر خلیفه‎ای که امام داشته باشد، پیروز می‎شود و همچنین هر خلیفه‎ای امام نداشته باشد، تباه و گمراه می‎شود بر همین اساس امیر المومنین علی (ع) امام بر ابوبکر، عمر و عثمان بود و در سخنی از آن‎ها نقل شده است «لولا علي لهلك عمر».

وی افزود: اگر جمهوری اسلامی ایران را بررسی کنیم در میابیم که رمز موفقیت این کشور و رؤسای جمهور آن وجود شخص رهبری و پیروی از ایشان است./994/ب914/ف

ارسال نظرات