۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۵۴۱۷۲۹
امام جمعه بابل:

انتقال فرهنگ اربعین به بطن جامعه ضرورت مهم امروز است

حجت الاسلام والمسلمین روحانی انتقال فرهنگ اربعین را رسالت مهم ستادهای مردمی اربعین بیان کرد و گفت: ما نیازمند فرهنگ برآمده از اربعین حسینی در سطح جامعه هستیم؛ زیرا یکی از جلوه های بارز این فرهنگ، ایثار، خدمت رسانی خالصانه و کسب رضای الهی در همه امور است.
جلسه ستاد اربعین راهیان کربلا با حضور امام جمعه بابل جلسه ستاد اربعین راهیان کربلا با حضور امام جمعه بابل جلسه ستاد اربعین راهیان کربلا با حضور امام جمعه بابل جلسه ستاد اربعین راهیان کربلا با حضور امام جمعه بابل جلسه ستاد اربعین راهیان کربلا با حضور امام جمعه بابل جلسه ستاد اربعین راهیان کربلا با حضور امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل شب گذشته در جلسه ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا خدمت در مسیر سیدالشهدا(ع) را یک افتخار بزرگ دانست و گفت: اربعین حسینی نمایش قدرت جهان تشیع و محبان امام حسین(ع) است که همدلی و همبستگی را حول محور سیدالشهدا(ع) رقم زد.

وی افزود: ایجاد هسته های مردمی و ستادهایی در ارتباط با خدمات رسانی به زائران و شکوه بخشی به همایش بزرگ اربعین ناشی از جوشش عشق به سیدالشهدا(ع) از دل های مومن و پاک مردم است.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با تقدیر از میزبانی و اهتمام مردم عراق در حوزه اربعین حسینی، اظهار داشت: بیشترین شرکت کننده و بیشترین سهم خدمت به زائران اربعین از سوی مردم عراق است و باید به نحوی شایسته از تلاش های آنان به ویژه در همکاری با موکب ها و خدمات رسانی  به زائران ایرانی تقدیر کرد.

وی ستاد مردمی اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران را یک مجموعه موفق و متشکل بیان کرد و تاکید کرد: حفظ انسجام فعلی این مجموعه، تقویت قوت ها،رفع نواقص و استحکام شاکله تشکیلاتی از مسائلی است که ستاد اربعین راهیان کربلا باید از هم اکنون برای آن تدبیر کند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ارتقای فعالیت ها و پهن شدن گستره کار ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: لازمه قد کشیدن این ستاد و گسترش در قالب یک مجموعه کامل کشوری، تقویت در حوزه نیروی انسانی ستادی و تامین منابع پایدار مالی است و شما همواره دست عنایت سیدالشهدا(ع) را  بر فراز مجموعه خود ببینید و با این امید رو به جلو حرکت کنید.

وی با انتقاد از تعدد صدور مجوز موکب ها به ویژه در شهرستان بابل، گفت: صادر شدن مجوز فعالیت برای موکب های مختلف در سطح شهرستان بابل در ایام اربعین حسینی و فعالیت بدون مجوز برخی از مجموعه ها در حوزه اربعین، امری نادرست و ناپسند بود که گلایه های زیادی را برانگیخت و رقابتی ناسالم را به وجود آورد.

امام جمعه بابل تصریح کرد: باید خدمات ستادی در حوزه اربعین در سطح هر شهرستان متمرکز شود زیرا با تکه پاره شدن امکانات محدود در هر شهر، سطح کیفی خدمات به زائران کاهش می یابد و مشکلات بیشتری در این عرصه رقم خواهد خورد.

وی افزود: افراد علاقه مند به حوزه خدمت رسانی به زائران اربعین باید بر اساس توانمندی ها و هم پوشانی ها یک ظرفیت بزرگ متحد و منسجم را شکل دهند تا ضمن رضایت زائران، فضایی همدلانه را در این عرصه و انتقال تجربیات را شاهد باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی انتقال فرهنگ اربعین را رسالت مهم ستادهای مردمی اربعین بیان کرد و گفت: ما نیازمند فرهنگ برآمده از اربعین حسینی در سطح جامعه هستیم زیرا یکی از جلوه های بارز این فرهنگ، ایثار، خدمت رسانی خالصانه و کسب رضای الهی در همه امور است.

وی ادامه داد: باید تمام اقشار جامعه درگیر موضوع اربعین حسینی و تلاش برای با شکوه تر برگزار کردن اربعین حسینی به عنوان معجزه سیدالشهدا(ع) در این قرن شوند.

امام جمعه بابل خواستار برگزاری دومین همایش بزرگ تجلیل از خادمان ایرانی و عراقی اربعین شد و تاکید کرد: مردم عراق محور اربعین حسینی هستند و باید به پاس محبت و تلاش های صادقانه آن ها برای خدمت رسانی به زائران، بعد از برگزاری نخستین همایش تجلیل از خادمان اربعین حسینی، طرح ریزی برگزاری دومین همایش هم در دستور کار ستاد قرار بگیرد.

در این نشست محمد حسین طبرستانی، دبیر ستاد مردمی اربعین حسینی راهیان کربلا با اشاره به فعالیت پنج معاونت در این ستاد، گفت: 405 خادم به صورت رسمی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی امسال در قالب معاونت ها و واحدهای این ستاد سازماندهی شدند که 38 خادم گروه نخست 38 روز در کربلای معلا وظیفه آماده سازی موکب را در قالب معاونت عملیات ستاد بر عهده داشتند.

وی به ایجاد کارگاه فنی در این ستاد برای ساخت برخی از تجهیزات مورد نظر اشاره کرد و اظهار داشت: 30 چشمه سرویس کامل بهداشتی و برخی از امکانات مانند کانکس پذیرایی در کارگاه این ستاد در ایران ساخته و به کربلا ارسال شد.

طبرستانی با اعلام افزایش سطح پذیرش زائران در اربعین امسال در طول 15 روز اسکان و پذیرایی در این موکب، خاطرنشان کرد: در اربعین امسال ۴۰ هزار و ۹۹۶ نفر روز برای برادران و ۱۴ هزار و ۷۵۶ نفر روز برای خواهران اسکان در موکب فاطمه الزهرا مازندران صورت گرفت که در سه طبقه ساختمان ورزشگاه کربلا و 195 چادر10 نفره و حسینیه موقت شهید حججی انجام شد.

وی ادامه داد: در اربعین امسال بیش از 76 هزار پرس صبحانه کامل، 68600 پرس ناهار و 67450 پرس شام در بین زائران توزیع شد.

دبیر ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران با اشاره به پذیرش و اسکان زائران اروپایی از سوی این ستاد، تصریح کرد: امسال با تمهیدات صورت گرفته برای 400 زائر شرکت کننده از 12 کشور اروپایی در اربعین امسال امکان حمل و نقل و اسکان در شهر کربلا فراهم شد که برخی از آن ها غیر مسلمان و عمدتا مسیحی بودند.

وی به فعالیت های درمانی زائران در درمانگاه موقت امام سجاد(ع) در موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران پرداخت و گفت: در طول فعالیت 8 روزه درمانگاه موکب، روزانه به طور متوسط 1100 نفر ویزیت و درمان شدند که این کار با تلاش شبانه روزی کادر پزشکی و پرستاری این ستاد صورت گرفت.

گفتنی است؛ در ادامه هر یک از معاونت ها و واحد ها به بیان گزارشی از فعالیت های خود در حوزه های مختلف خدمت رسانی به زائران اربعین پرداختند./۱۳۱۳/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات