۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۵۴۱۷۳۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

اربعین حسینی موجب وفاق و همدلی میان دو ملت ایران و عراق شد

حجت الاسلام شکریان با اشاره به ارتباط دو سویه مردمی بین مردم ایران و عراق در مراسم اربعین، گفت: اربعین حسینی موجب همدلی، اتحاد و وفاق بیشتر دو ملت ایران و عراق با محوریت سیدالشهدا(ع) شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی در ستاد اربعین راهیان کربلا مدیرکل تبلیغات اسلامی در ستاد اربعین راهیان کربلا مدیرکل تبلیغات اسلامی در ستاد اربعین راهیان کربلا مدیرکل تبلیغات اسلامی در ستاد اربعین راهیان کربلا مدیرکل تبلیغات اسلامی در ستاد اربعین راهیان کربلا مدیرکل تبلیغات اسلامی در ستاد اربعین راهیان کربلا مدیرکل تبلیغات اسلامی در ستاد اربعین راهیان کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام ناصر شکریان امیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران شب گذشته در جلسه ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران، با اشاره به بازدید خود از فعالیت های موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران در کربلا، گفت: رشد کیفی و کمی فعالیت های ستاد مردمی اربعین حسینی راهیان کربلا در سه سال اخیر نشان دهنده یک مدیریت خوب و منسجم و حضور نیروهای کیفی و کلیدی در این مجموعه است.

وی افزود: همکاری 405 خادم رسمی با این ستاد و تعریف پست سازمانی برای خدمت رسانی به زائران در کنار حضور برخی از خادمان عراقی در این مجموعه یک موکب منظم با خدمات متعدد را شکل داد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان تنوع خدمت رسانی به زائران در موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران، خاطرنشان کرد: مجموعه موکب امسال به توصیف مقام های بازدید کننده عراقی یک شهرک کامل بود که در آن خدمت هایی مانند اسکان، پذیرایی، درمانی، تعمیر کیف و کفش، پیرایشگری، ماساژ و تعمیر تلفن همراه به صورت صلواتی به زائران به نحو بسیار شایسته صورت می گرفت.

وی ادامه داد: یکی از نقاط قوت موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران حضور زائرانی از سراسر کشور و برخی از کشورهای دیگر بود که رضایت مطلوب آن ها را در پی داشت.

حجت الاسلام شکریان ایجاد ارتباط دو سویه و بسیار خوب بین مقام ها و موکب داران عراقی با موکب فاطمه الزهرا(س) پرداخت و تصریح کرد: اربعین حسینی موجب همدلی و اتحاد بیشتر دو ملت ایران و عراق با محوریت سیدالشهدا(ع) شده است و باید این اتحاد بیشتر از قبل شود.

وی با بیان این مطلب که هدایتگری جریان اربعین حسینی از سوی سیدالشهدا(ع) صورت می گیرد، اظهار داشت: اخلاص در همه شئون زندگی پیش برنده امور است و خوشبختانه مجموع اعضای ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا افرادی خوش نام، مومن و مخلص هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به دسته روی معظم و باشکوه موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران، گفت: بر اساس اعلام عتبه مقدسه حسینی دسته موکب فاطمه الزهرا(س) در زمره سه دسته منظم و باشکوه از نظر جمعیت اربعین حسینی امسال قرار گرفت.

وی با اشاره به هزینه سنگین موکب داری در ایام اربعین، خاطرنشان کرد: حضور بیش از یک ماهه برخی از خادمان اربعین برای آماده سازی موکب و تهیه امکانات در راستای اسکان و پذیرایی در عراق، ناشی از روحیه بالای جهادی و عشق به سیداالشهدا(ع) است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این مطلب که در نظام اسلامی همه مسؤولان و دستگاه ها موظف به همکاری و یاری مجموعه های مردمی اربعین حسینی هستند، افزود: اربعین حسینی از نگاه مقام معظم رهبری زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) است و با توجه به ماهیت نظام اسلامی در مسیر تحقق و بسترسازی ظهور، همه مسؤولان باید اهتمام و نگاه ویژه ای را برای باشکوه برگزار کردن این رویداد بی نظیر داشته باشند./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات