۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۵۴۱۸۸۳
امام جمعه بندپی غربی:

وحدت مساله استراتژیک در میان امت اسلامی است

حجت الاسلام حاجی زاده با استراتژیک دانستن وحدت در امت اسلامی، گفت: اگر همه مسلمانان با درک شرایط مهم امروز جهانی، به ندای الهی وحدت حول ریسمان الهی عمل کنند، شاهد این همه مشکلات در میان امت اسلامی نخواهیم بود.
محمدعلی حاجی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمدعلی حاجی زاده، امام جمعه بندپی غربی امشب در جشن شب میلاد با سعادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) در شهر خشرودپی، گفت: خداوند در قرآن پیامبر اسلام(ص) را بهترین الگو برای بشریت معرفی می کند تا بشریت در سایه بهره گیری از سبک زندگی پیامبر(ع) تمام شئون زندگی خود را با رفتار فردی و اجتماعی پیامبر(ص) تطبیق دهد.

وی افزود: خداوند با تولد پیامبر(ص) تمام خیر و برکت را برای بشریت ارائه فرمود تا چتر رحمت و مهربانی پیامبر(ص) تمام مخلوقات الهی را در بر گیرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نامگذاری هفته وحدت از سوی امام راحل، خاطرنشان کرد: مسلمان باید حول محور پیامبر اسلام(ص) وحدت عملی خود را نشان دهند تا قدرتمندانه در مقابل کفر و استکبار بایستند.

وی ادامه داد: بیشترین تاکید پیامبر(ص) بعد از توحید بر مساله وحدت جامعه اسلامی بود زیرا تفرقه موجب ضعیف شدن امت اسلامی و هموار شدن نفوذ استکبار و دشمنان اسلام می شود.

حجت الاسلام حاجی زاده وحدت را موضوعی استراتژیک در عصر کنونی میان مسلمانان بیان کرد و اظهار داشت: اصل محکم وحدت همیشه مورد هجمه دشمنان امت اسلامی بود و آن ها همواره برای پهن کردن سلطه خود بر مسلمانان به دنبال تفرقه افکنی هستند.

وی افزود: امروز مشکل اصلی جهان اسلام، عدم وحدت است و اگر همه با درک شرایط مهم امروز جهانی، به ندای الهی وحدت حول ریسمان الهی عمل کنند، شاهد این همه مشکلات در میان امت اسلامی نخواهیم بود.

امام جمعه بندپی غربی فرقه هایی نظیر داعش و جریان تکفیری را ساخته استکبار علیه وحدت عنوان کرد و گفت: حمایت های گسترده از گروهک داعش و وهابیت و از طرفی حمایت از جریان های وحدت شکن در میان شیعیان هدفی جز مسلمان کشی و شکستن وحدت نیست.

وی ادامه داد: در سایه عدم وحدت میان امت اسلامی، غده سرطانی رژیم صهیونیستی بر قبله نخست مسلمانان چنگ انداخته و ملت فلسطین امروز رانده شده است و هر روز مصیبت ملت مظلوم مسلمان فلسطین تکرار می شود.

حجت الاسلام حاجی زاده لزوم هوشیاری و بصیرت را برای جامعه اسلامی ضروری خواند و تصریح کرد: سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی دو لبه یک قیچی برای تکه تکه کردن امت اسلامی است و عده ای بازی خورده بازیگر طرح و نقشه دشمنان اسلام هستند./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات