۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۵۴۲۰۰۸
نماینده آیت الله سیستانی در اروپا خواستار شد؛

علما و مبلغان چهره مخدوش شده اسلام را تصحیح کنند

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خاطرنشان کرد که علما و مبلغان دین باید چهره مخدوش شده اسلام به دست جریان‎های تروریستی را تصحیح کنند.
حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا طی مراسمی میلاد نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) را به مسلمانان تبریک و تهنیت گفت و خاطرنشان ساخت: برگزاری مراسم میلاد برای این معصومان (ع) به معنی التزام به اوامر الهی، سنت نبی اکرم (ص) و قدم بر داشتن در مسیر خاندان عترت و طهارت است.

وی از همه علما، مبلغان و مومنان برای تصحیح چهره مخدوش شده اسلام به دست جریان‎های تروریستی و افراطی دعوت کرد و بیان داشت: امت اسلامی باید وحدت و یکپارچگی خود را حفظ و در کنار یکدیگر به صورت مسالمت آمیز زندگی کنند و همچنین نسبت به یکدیگر محبت داشتنه باشند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا تصریح کرد: جهان اسلام ایام میان 12 تا 17 ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت جشن می‎گیرند.

وی با بیان اینکه ولادت دوتن از معصومان (ع) در یک روز اتفاقی نیست، خاطرنشان کرد: رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) یک هدف و مسیر واحد داشتند. نبی اکرم (ص) که اساس و قوانین بشریت را وضع کرده است درپی هدایت انسان‎ها و خارج ساختن آنان از ظلمات و حرکت به سمت نور بود و چندین سال بعد از ایشان، امام صادق (ع) شریعت اسلامی را در زمینه‎های مختلف نظیر تربیتی، اخلاقی و فقهی به صورت گسترده گسترش داد.

حجت الاسلام کشمیری با اشاره به آیه 33 سوره مائده که خداوند متعال می فرماید «إِنَّمَا جَزَاءُ الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَسَادًا أَنْ يُقَتَّلُوا أَوْ يُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ» (کیفر آنان که با خدا و پیامبرش می جنگند، و در زمین به فساد و تباهی می کوشند، فقط این است که کشته شوند، یا به دارشان آویزند، یا دست راست و پای چپشان بریده شود، یا از وطن خود تبعیدشان کنند. این برای آنان رسوایی و خواری در دنیاست، و برای آنان در آخرت عذابی بزرگ است)، ادامه داد: برخی از افراد با وجود آنکه میلاد نبی اکرم (ص) را جشن می‎گیرند، دشمنان پیامبر (ص) هستند و انواع اقدامات گناه نظیر فتنه و تفرقه را ترویج می‎کنند و دقیقا بر خلاف دستورات الهی قدم بر می‎دارند.

وی یکی از مظاهر برگزاری جشن برای میلاد نبی اکرم (ص)، حفظ وحدت بین مسلمانان دانست و بیان داشت: جریان‎های تروریستی درپی ایجاد تفرقه و نفاق در میان مسلمانان و مقابله با زندگی مسالمت آمیز آنان در کنار یکدیگر هستند./994/ب901/ف

ارسال نظرات