۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۵۴۲۰۳۰
نماینده ولی فقیه در مازندران:

سبک زندگی پیامبر اسلام نجات بخش جامعه بشری است

آیت الله طبرسی پیروی از سبک زندگی پیامبر اسلام(ص) را سبب رستگاری در دو عالم دانست و گفت: نیاز امروز جامعه ما در مقابل هجمه فرهنگی غرب، بازخوانی سبک زندگی پیامبر اسلام(ص) و اجرای آن در زندگی برای رسیدن به سعادت و نجات جامعه بشری است.
نماینده ولی فقیه در مازندران در دفتر آیت الله مکارم نماینده ولی فقیه در مازندران در دفتر آیت الله مکارم نماینده ولی فقیه در مازندران در دفتر آیت الله مکارم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران شامگاه امروز در جشن میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) در دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مازندران با اشاره به ویژگی های پیامبر اعظم(ص)، گفت: خداوند متعال حضرت محمد(ص) را به عنوان برترین موجود خلقت برگزید و کلید رازهای عالم را در اختیار ایشان قرار داد و از دریچه حکمت خود، جان ایشان را سیراب کرد.

وی افزود: خداوند متعال منابع سرشار حکمت خود را به پیامبراعظم(ص) بخشید تا تمام مخلوقات از دریچه حضرت محمد(ص) از رحمت الهی بهره مند شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش پیامبر(ص) برای ابلاغ رسالت و هدایت بشریت، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن به تحسین پیامبر(ص) در امر اجرای رسالت پرداخت که بار سنگین رسالت را به نحو بسیار شایسته ای به مقصد نهایی رساند.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) در راستای اجرای فرمان خداوند برای رسالت و هدایت بشریت دچار مصائب و رنج های بسیاری شد اما هیچ گاه لحظه ای در این مسیر نورانی درنگ نکرد.

آیت الله طبرسی روش پیامبر اسلام(ص) را یک روش منحصر به فرد و ویژه در میان دیگر پیامبران بیان کرد و گفت: پیامبراعظم(ص) آنقدر در راستای هدایت مردم تلاش دلسوزانه ای به خرج داد که خداوند آن را به جان دادن در مسیر رسالت تشبیه کرد و این با اخلاق نیکو و صبری مثال زدنی میسر شد که اعراب جاهلی را به مردمی مومن و مجاهد تبدیل کرد.

وی تاکید کرد: پیامبراسلام(ص) گل سرسبد جهان خلقت است و خداوند امتیازهای ویژه ای را به پیامبر اسلام(ص) عنایت کرد که شامل هیچ پیامبر دیگری نشده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید بر صلوات بر پیامبراسلام(ص) را از جانب خداوند متعال مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: نماز بدون صلوات بر پیامبراعظم(ص) نمازی باطل است که مورد پذیرش خداوند متعال قرار نمی گیرد و این به واسطه نگاه ویژه خداوند و به سپاس از زحمات رسالت پیامبراسلام(ص) است.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی مازندران پیروی از سبک زندگی پیامبر اسلام(ص) را موجب رستگاری در دو عالم دانست و اظهار داشت: نیاز امروز جامعه ما در مقابل هجمه فرهنگی غرب، بازخوانی سبک زندگی پیامبر اسلام(ص) و اجرای آن در زندگی است.

وی با گرامیداشت میلاد امام صادق(ع) و با اشاره به تلاش های آن امام در هدایت جامعه، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) احیا کننده سبک و سیره پیامبر(ص) در میان امت بود و با انقلاب علمی و فرهنگی امام صادق(ع) اسلام حیات مجدد پیدا کرد.

آیت الله طبرسی توجه حوزه های علمیه را برای مجاهدت علمی و مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان یادآور شد و گفت: حوزه های علمیه به تبعیت از تلاش های امام صادق(ع) در مقابل شبهه افکنی های دشمنان و تربیت نیروهای کارآمد در جهاد علمی و فرهنگی، علم مجاهدت در مقابل جنگ نرم دشمنان را در دست بگیرند.

وی ولایت فقیه را در امتداد مسیر رسالت پیامبر(ص) و امامت ائمه(ع) بیان کرد و افزود: امروز علم حفاظت از حریم اسلام و امت اسلامی در دستان امام خامنه ای است و باید با وحدت در زیر پرچم ایشان در مقابل توطئه های دشمنان ایستاد./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات