۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۴۲۷۴۶
رییس ستاد اقامه نماز کشور:

نباید اجازه دهیم فضاهای مجازی تفکر خود را بر نسل جوان قالب کنند

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: نباید اجازه دهیم فضای مجازی و رسانه‌های ماهواره‌ای تفکر خود را بر نسل جوان قالب کنند و با نهادینه کردن فرهنگ نماز در این افراد می‌توان به زندگی آن‌ها نظم بخشید.
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی امروز در دومین اجلاس استانی نماز که در کانون فرهنگی امام علی(ع) با حضور مدیران آموزش‌وپرورش استان البرز برگزار شد، گفت: نهادینه کردن فرهنگ نماز در میان نسل جوان موجب می‌شود که این قشر از جامعه بافرهنگ اصیل اسلامی آشنا شوند.

وی افزود: نباید شرایطی را فراهم آوریم که نسل جوان از عمل صالح و انجام واجبات دور شود؛ فراهم کردن فضایی با تفکرات اسلامی و باورهای دینی از مواردی است که باید در آموزش و پروش انجام پذیرد.

این مسؤول در ادامه یادآور شد: نباید اجازه دهیم فضای مجازی و رسانه‌های ماهواره‌ای تفکر خود را بر نسل جوان قالب کنند، افزایش آگاهی در جامعه ضروری است.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی در ادامه تصریح کرد: شیوه رفتار معلمان و مدرسان در مدارس در تفکر دانش آموزان و معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی نقش بسزایی دارد.

وی نقش مربی پرورشی و معلمان قرآن را مهم برشمرد و افزود: این قشر از مدرسین نباید هیچ اشتباهی را در نحوه آموزش خود به خرج دهند چرا که دید دانش‌آموز به دین و اسلام تغییر خواهد کرد.

این مسئول ادامه داد: لازم است خواندن قرآن در فرهنگ مسلمانان نهادینه شود ،افرادی که لذت قرائت و درک قرآن را چشیده‌اند هرگز زمان خود را برای خواندن سایر کتاب‌ها نمی‌گذارند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان داشت: طبق آمار بررسی‌شده پنج میلیون دانشجو در سطح کشور وجود دارد؛ آموزش و نهادینه کردن مفاهیم قرآنی و اقامه نماز در این قشر به ارتقاء روحیه مذهبی جامعه کمک خواهد کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی با تأکید بر اینکه اخلاق نیک نتیجه اقامه نماز است، یادآور شد:  افرادی اقامه نماز را به‌صورت منظم انجام می‌دهند در زندگی خود نیز دارای نظم خواهند بود./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات