۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۵۴۴۹۷۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

انجمن اسلامی دانش آموزان به جایگاه اصلی خود بازگردد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ضمن بیان اینکه تشکل‌های دانش‌آموزی آثار مثبتی در جامعه دارند، گفت: انجمن اسلامی دانش آموزان باید به جایگاه اصلی خود بازگردد.
حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی شکری در نشست ظهر سه‌شنبه خود با اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شاهرود، به میزبانی این انجمن ضمن اشاره به اینکه انجمن اسلامی دانش آموزان ریشه در انقلاب اسلامی دارد و درگذشته نیز این امر در محلات، کارخانه‌ها و ... وجود داشته است، ابراز کرد: امروز این انجمن‌ها جایگاه فرهنگی، اجتماعی لازم را ندارد درحالی‌که تشکیلات بسیار خوبی برای نوجوانان و جوانان محسوب می‌شود

وی با تاکید بر اینکه انجمن اسلامی امروز نیازمند شبکه‌سازی است، افزود: شبکه‌سازی فعالیت‌های انجمن اسلامی در سطح دانش آموزان و دانشجویان فعال شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه اگر بتوانیم انجمن اسلامی را به شبکه‌ای گسترده در بین دانش آموزان تبدیل کنیم قطعاً فعالیت‌های عظیمی را در راستای ترویج فرهنگ دینی رقم خواهیم زد، تأکید کرد: کارهای شبکه‌ای تجربه‌های خوبی را داشته‌اند و اگر یک شبکه نظام‌مند با حضور دانش آموزان در سطح قاعده یک مثلث، در جامعه پخش شوند قطعاً آثار و برکات بسیاری را خواهند داشت.

شکری بابیان اینکه انجمن‌های شبکه‌ای نه‌تنها در حوزه مذهب بلکه در حوزه‌هایی مانند هنر، علم، فنّاوری، فرهنگی و ... می‌توانند فعالیت کنند، بیان داشت: این امر فضا را برای ظهور و بروز دانش آموزان مهیا می‌سازد لیکن ما نباید فکر کنیم دانش آموزان از دایره مذهب بیرون هستند و یا توانمندی‌هایی ندارند که این امر در تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و حتی سردار سلیمانی نیز دیده می‌شود.

وی افزود: باید به دنبال جذب بیشتر دانش آموزان به حوزه انجمن‌های اسلامی بود و نباید به خاطر ظاهر یک دانش‌آموز و یا نوع پوشش وی، از این افراد دوری جست چراکه حضور دانش آموزان می‌تواند قاعده ساختار فرهنگی و هنری انجمن‌های اسلامی باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین با اشاره به‌ضرورت صیانت از دانش آموزان توسط مدیران مجموعه آموزش‌وپرورش گفت: کسی که در انجمن اسلامی قرار می‌گیرد باید به‌گونه‌ای رفتار کند که درشان یک ساختار باشد که تذکر و راهنمایی دانش آموزان در این سطح، نیازمند به صیانت مدیران آموزش‌وپرورش و ارشاد معلمان دارد.

شکری موضوع دیگر که در مقوله انجمن‌های اسلامی اهمیت دارد را تقویت ساختار این انجمن‌ها با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و دینی دانست و بیان کرد: برای مثال می‌توان پیگیر اجرای برنامه‌های قرآنی، تلاوت، احکام و ده‌ها مورد دیگر بود که نیازمند ممارست و پیگیری دارد./۹۶۹//۱۰۲/خ

 

منبع: مهر

ارسال نظرات