۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۴۵۲۱۰

چند خبر کوتاه از حرم حضرت معصومه

برگزاری ویژه برنامه ولادت امام عسکری(ع) در رواق حضرت خدیجه(س) و حضور ۷۰ نفر از عکاسان و هنرمندان هیأتی کشور در آستان بانوی کرامت بخشی از مهم ترین اخبار آستان مقدس حضرت معصومه(س) در سالروز رحلت ایشان است.
وفات حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،37 نفر از نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام که از دیروز در نشست سه روزه سازمان اوقاف و امور خیریه در تهران حضور یافته اند؛ صبح امروز به زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها مشرف شدند.

لازم به ذکر است، نمایندگان اعتاب مقدسه کشورهای عراق، سوریه و ایران پس از زیارت، با مسؤولان آستان مقدس نیز دیدار و گفتگو کردند.

حضور 150 نفر از خدام خواهر آستان قدس رضوی در حرم حضرت معصومه

همزمان با سالروز وفات حضرت معصومه سلام الله علیها 150نفر از خدام خواهر حرم رضوی برای نخستین بار در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها حضور یافته و مضجع شریف این بانو را زیارت کردند.

در این مراسم حجت الاسلام زهیر ثباتی مقدم، به ایراد سخن پرداخت.

پس از مداحی مداحان اهل بیت، بانوان خادم به زیارت کریمه اهل بیت شرفیاب شدند.

سفیران کریمه اهل بیت(س) به پنج استان اعزام شدند

به مناسبت سالروز رحلت حضرت معصومه(س) جمعی از خادمان آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با عنوان سفیران کریمه به همراه پرچم متبرک این آستان مقدس در قالب گروه‌هایی جداگانه به استان‌های بوشهر، هرمزگان، لرستان، یزد و تهران اعزام شدند تا در سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و معرفت‌افزایی را برای علاقمندان به خاندان اهل بیت(ع) دنبال کنند.

بر اساس این گزارش، برای استان‌های مذکور گروهی از سفیران کریمه متشکل از سخنران، مداح و خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در نظر گرفته شده است اما برای استان هرمزگان دو گروه از سفیران کریمه اعزام شده‌اند.

عیادت از بیماران، دیدار با خانواده‌های شهدا، برگزاری آیین های عزاداری، برپایی حلقات معرفتی، دیدار با ائمه جمعه و علمای دینی، شرکت در نماز جمعه، قرائت دعای کمیل و ندبه، حضور در میان زندانیان و حضور در همایش‌های مذهبی مرتبط با حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها از جمله برنامه‌های سفیران کریمه در استان‌های مختلف خواهند بود.

همچنین، خادمان آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در مسجد امام حسن مجتبی‌علیه‌السلام واقع در خیابان آزادگان تهران حضور می‌یابند و در کنار عموم مردم در عزای حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به سوگ می‌نشینند.

گفتی است، سفیران کریمه اهل بیت(س) در استان قم به مناسبت فرا رسیدن سالروز حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها حضور در برنامه‌های مختلف مذهبی از جمله مجلس عزاداری مدرسه هدی جامعه‌الزهرا(س) را دنبال می‌کنند.

سفیران کریمه از چهارشنبه همزمان با ششم دی‌ماه به استان‌های مختلف اعزام شده و تا روز شنبه هفته آینده همزمان با 9 دی‌ماه به کار خود پایان داده و به شهر مقدس قم باز می‌گردند.مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت کریمه اهل بیت به استان‌های بوشهر، هرمزگان، لرستان، یزد و تهران اعزام شدند.

هنرمندان هیأتی کشور در حرم حضرت معصومه(س) حضور یافتند

70 نفر از عکاسان برجسته هیأت‌های مذهبی کشور به منظور ثبت تصاویر معنوی و مذهبی در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها حضور یافتند.

بر اساس این گزارش، عکاسان هیأت‌های مذهبی با هماهنگی روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در قالب این تور دو روزه در پشت‌بام‌ها، صحن‌ها و نقاط مختلف حرم مطهر حضور می‌یابند و از صحنه‌های مختلف این آستان مقدس تصویربرداری می‌کنند.

همچینین، آثار این تور عکاسی طی نشستی با حضور جمعی از اساتید برجسته عکاسی کشور مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد و به آثار برگزیده هدایایی اهدا می‌شود.

لازم به ذکر است، همایش هنرمندان هیأتی و مراسم اختتامیه سوگواره‌های عاشورایی هیأت با حضور هنرمندان به ویژه عکاسان برجسته هیأت‌های مذهبی در شهر مقدس قم برگزار می‌شود

ویژه برنامه ولادت امام عسکری(ع) ویژه خواهران برگزار شد

ویژه برنامه سالروز ولادت امام حسن عسکری علیه السلام عصر روز گذشته در رواق حضرت خدیجه(س) برگزار شد.

برگزاری مسابقه پرسش و پاسخ با محوریت شخصیت امام حسن عسکری علیه السلام، انجام مراسم مولودی خوانی در وصف امام حسن عسکری علیه السلام، برگزاری مراسم جشن تکلیف تعدادی از دختران و اهدای تبرکی به زائران آستان بانوی کرامت بخشی از برنامه های اجرا شده در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها است.

همچنین در نوبت صبح نیز ویژه برنامه ای با محوریت سالروز ولادت این امام همام با سخنرانی خانم خدایی از اساتید برجسته حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

انجام مراسم روزانه حزب خوانی قرآن کریم و ختم ثقلین و سوره های قرآن کریم از دیگر برنامه هایی بود که در نوبت عصر در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها انجام شد.

لازم به ذکر است حلقه معرفتی با محوریت امام شناسی و مباحث مهدویت از ویژه برنامه های ثابت رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها در نوبت عصر روز های چهارشنبه است که با سخنرانی خانم نادر نژاد از اساتید برجسته جامعه الزهرا(س) برای بانوان برگزار می شود./968/پ۲۰۴/ی

ارسال نظرات