۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۵۴۵۲۷۱
امام جمعه تبریز:

حماسه ۹ دی تقویت پیوند مردم با انقلاب و رهبری بود

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که مدیریت هوشمندانه مقام معظم رهبری فتنه ۸۸ را خاموش کرد، گفت: تقویت پیوند مردم با انقلاب و رهبری در حماسه ۹ دی رقم خورد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در دیدار مدیران مراکز خدمات حوزه های علمیه غرب کشور با بیان این‌که در جریان فتنه 88 دشمنان نظام اسلامی با برخی از عوامل فریب‌خورده داخلی به دنبال براندازی انقلاب بودند، اظهار داشت: فتنه‌گران ماهیت و ارکان انقلاب را هدف قرار داده‌ بودند.

وی با بیان این‌که پیامدهای فتنه 88 از چند جهت قابل بررسی و مورد توجه است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اثر فتنه، تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی بود، در حالی که رییس جمهور وقت آمریکا پس از مشاهده مشارکت میلیونی ملت ایران در انتخابات، برای حل مشکلات منطقه خواستار نقش‌آفرینی ایران شده بود.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که در آن دوران، موقعیت خوبی در مذاکرات هسته‌ای ایجاد شده بود، اما شرایط فتنه، مطالبات دشمن را بسیار بیشتر کرد، گفت: طراحی خارجی و همراهی داخلی منجر به فتنه 88 شد، البته عده‌ای بی‌بصیرت بودند که در حماسه نهم دی، با مطلع‌شدن از اوضاع و آگاهی از دسیسه دشمن، به آغوش ملت بازگشت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که مدیریت هوشمندانه مقام معظم رهبری فتنه 88 را خاموش کرد، تصریح کرد: تقویت پیوند مردم با انقلاب و رهبری در حماسه این روز رقم خورد و بساط فتنه را پیچید، البته این حماسه، در تبریز یک روز زودتر رقم خورد و شاهد حماسه مردم آذربایجان بودیم.

امام جمعه تبریز پیوند ناگسستنی ملت با رهبری نظام را از جمله مهم‌ترین دستاوردهای حماسه ۹ دی دانست و گفت: در آن دوران بار دیگر ثابت شد که بدون بصیرت ولایی دشمنان راه غلبه بر ملت و اجرای توطئه‌های شوم خود را به راحتی پیگیری می کنند، در حقیقت اگر انسان بی بصیرت باشد، در غبار فتنه‌ها، حق را از باطل تشخیص نخواهد داد.

همچنین حجت الاسلام اعلائیان، مدیرعامل صندوق شجره طیبه در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز اظهار داشت: مدیران مراکز خدمات حوزه های علمیه غرب کشور شامل استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، ایلام، کرمانشاه و همدان است.

وی با بیان این‌که تمامی تلاش‌ها برای ارتقای سطح معیشتی طلاب و روحانیان معطوف شده است، گفت: صندوق شجره طیبه مرکز خدمات حوزه های علمیه از سال ۱۳۸۰ در آذربایجان شرقی شروع به کار کرد که تاکنون ۶ هزار و ۸۳۹ نفر به مبلغ ۱۳۵ میلیارد ریال از این صندوق وام دریافت کردند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات