۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۴۵۳۰۵
امام جمعه بیرجند:

دولت در نظام اسلامی باید به مردم خدمت کند

امام جمعه بیرجند با بیان این که دولت درنظام اسلامی باید خدمت کند نه آقا بالاسر باشد، گفت: مردم از شورای شهر تا رییس جمهور را انتخاب می کنند از این رو باید دقت کرد که آیا امانت را به اهلش دادیم یا نه.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: فلسفه وجودی هر انسان در دنیا، آزمایش است و انسان ها در زندگی مورد آزمایش قرار می گیرند.

وی گفت: طلا آمیخته هایی دارد و وقتی که در کوره قرار می گیرد حرارت لازم را می بیند و طلای ناب می شود از این رو انسان نیز در عالم اینگونه است و باید در آزمایش ها پاک شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: خداوند متعال انسان ها را مجهز آفریده و فطرت، عدل، علم، پیامبر و استعداد کشف و عرفان را داده تا در برابر آزمایش موفق باشند و بتوانند مسأله یک مجهولی و چند مجهولی را حل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه نفس، ابلیس، شیاطین انس، پول، شهوت و مال هر کدام یک ظاهر و یک باطنی دارند، تصریح کرد: آن کسی که حیوان است و تنها با غریزه اداره می شود در دام گرفتار خواهد شد چرا که دام پنهان است و آشکار نیست و آن چه که دیده می شود دانه است و دام در زیر خاک پنهان می باشد.

فتنه ها امروز جهان را احاطه کرده است

وی با بیان اینکه اگر در سطح انسانی باشیم و معنی انسانیت را بفهمیم هیچ گاه در دامی گرفتار نمی شویم، ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری فتنه ها، جهان را احاطه کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه درجات فتنه متفاوت است، خاطرنشان کرد: پیامبران و ائمه اطهار از زمانی هشدار دادند که در آن پول و شهوت پرستش می شود و گناه و شبهات نیز زیادتر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: هر روز و هر ساعت در برابر پول، شهوت، شهرت و بیگانه آزمایش می شویم و برخی از فتنه های امروز فراگیر است که باید مراقبت کرد.

وی با بیان اینکه تنها چیزی که برای انسان مهم است، داشتن تقوای الهی می باشد، افزود: هر روز و هر ساعت فتنه وجود دارد که بخشی از این فتنه های فراگیر را مردم پشت سر گذاشته اند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه با طرح سوالی مبنی بر اینکه فتنه به چه عنوان است و آنچه که سپس کشف شد چه بود، گفت: فتنه ۷۸ به عنوان کوی دانشگاه شکل گرفت و فتنه را به اسم دانشجویان ایجاد کردند اما در نهایت به این نتیجه رسیدند که فتنه یک دام است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه خوشا به حال کسانی که از قبل متوجه این دام شدند، عنوان کرد: در فتنه ۸۸ نیز دشمن با مطالعات دقیق و کارشناسی شده اتاق های فکری را تشکیل داد و مسأله فتنه را در انتخابات تزریق کرد.

وی بیان کرد: انتخابات در نظام اسلامی آزاد است و هر کسی که رأی آورد مردم آن را می پذیرند اما دشمن دام را در مسأله انتخابات پنهان کرده بود و جریاناتی را بر علیه نظام اسلامی ایجاد کردند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه عده ای وابسته به بیگانه و دشمنان دیرینه در خیابان ها شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» سر دادند، اضافه کرد: در فتنه ۸۸ بسیاری از افراد نمی خواستند بدانند قضیه چه است و بعد از آن به عنوان مسأله انتخابات به خیابان ها آمدند و شعار دادند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: فتنه گران حدود هشت ماه ضایعات بسیاری را در کشور برجا گذاشتند و بیگانگان برای براندازی نظام امیدوار شدند اما نتوانستند موفق شوند.

تحریم های امروز در کشور به علت فتنه 88 است

وی با بیان اینکه در فتنه 88 به امام حسین(ع) اهانت کردند و مساجد را آتش زدند که به هیچ عنوان ربطی به نظام ندارد، افزود: تحریم های امروز در کشور به علت فتنه 88 است و این هزینه ها به دلیل تاخیر در شعور به ما تحمیل شد.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: مردم با بصیرت ایران اسلامی وقتی که متوجه شدند به صحنه آمدند و مانند سیل خروشان در سراسر کشور با مقام ولایت تجدید میثاق کردند و امیدهای بیگانگان ناامید شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اذعان داشت: امروز نیز مردم در آستانه فتنه جدیدی هستند، فتنه ای که بار دیگر تکرار مکررات است و اصل نظام اسلامی نشانه گرفته شده است.

وی گفت: متاسفانه عده ای در کشور دزدی، اختلاس، اهانت و گرانی و نارضایتی ایجاد می کنند و فشار اقتصادی بر مردم وارد می کنند سپس همان افراد در قیافه دیگری به خیابان ها می آیند و شعارهایی را بر علیه نظام می دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: با نارضایتی و گرانی دام ایجاد می کنند و عرصه را بر مردم تنگ کردند و از این طریق به دنبال اهداف خود هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه برخی با دزدی، اختلاس و حقوق های نجومی پولدار هستند و عده ای نیز نان شب ندارند، افزود: سه عامل اصلی در کشور شامل نظام اسلامی، دولت به معنی عام(قوای سه گانه) و مردم وجود دارد.

وی ادامه داد: قانون اساسی در دسترس همه قرار دارد و ایران اسلامی پیشرفته ترین قانون اساسی را در اختیار دارد و سمبل آن رهبر عالم و عادل است و در این قانون اساسی کوچکترین ضعفی وجود ندارد و اگر ضعفی می بود دشمن آن را صدچندان می کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: قانون اساسی را نخبگان، بزرگان و نمایندگان مردم به عنوان اسلام ناب که مبتنی به عدالت ائمه اطهار می باشد تدوین کرده اند.

دزدی ها، اختلاس ها و جاسوسی ها در کشور بر خلاف نظام و قانون اساسی است

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به قوای سه گانه، گفت: دولتمردان که در کشور مسؤولیتی را پذیرفتند قسم خوردند که اسلام و قانون اساسی را پیاده کنند و دزدی ها، اختلاس ها و جاسوسی ها که صورت می گیرد بر خلاف نظام و قانون اساسی است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه دولتمردان در قوای سه گانه اسلام را پیاده می کنند و یا به اسم اسلام هر چه دلشان بخواهند انجام می دهند را باید مردم قضاوت کنند و تصمیم بگیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دولتمردان بی واسطه یا با واسطه از سوی مردم انتخاب می شوند از این رو مردم باید در انتخاب های خود دقت کنند و نباید بر اساس تبلیغات و حزب خاصی انتخاب شوند بلکه باید با مشورت و کارشناسی شده فردی را انتخاب کرد.

حجت الاسلام والمسلیمن عبادی با بیان اینکه در سیستم های شاهنشاهی و پادشاهی مردم نوکر هستند، عنوان کرد: در جمهوری اسلامی ایران مردم قوای سه گانه را تعیین می کنند زیرا سیستم نظام مردم سالاری است.

وی اضافه کرد: در گذشته قانون کاپیتولاسیون تصویب شد یعنی اگر بیگانگان در کشور هر کاری کنند کسی اجازه ندارد بپرسد چرا این کار را انجام دادید اما نظام اسلامی کشور را از دست بیگانگان گرفت و به مردم تحویل داد.

دولت در نظام اسلامی باید خدمت کند نه آقا بالاسر باشد

امام جمعه بیرجند افزود: در این سیستم نظام باید دولت خدمت کند نه آقا بالاسر باشد، نظام اسلامی به مردم عزت داد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: مردم از شورای شهر تا رییس جمهور را انتخاب می کنند از این رو باید دقت کرد که آیا امانت را به اهلش دادیم یا نه و اگر ندادیم باید استغفار کرد./880/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات