۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۵۴۵۳۳۶
امام‌جمعه موقت سمنان:

حقیقت دین‌مداری و ولایتمداری، تبعیت از ولایت‌فقیه است

امام‌جمعه موقت سمنان گفت: حقیقت دین‌مداری و ولایتمداری، تبعیت مطلق از اصل ولایت‌فقیه است و همین امر در حماسه ۹ دی مردم را به صحنه آورد.
حجت الاسلام محمدباقر عبدوس امام‌جمعه موقت سمنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدباقر عبدوس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمنان که با حضور گسترده مردم در مسجد امام خمینی شهر سمنان برگزار شد، ضمن عرض تسلیت وفات کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه اظهار کرد∶ دشمن در این جامعه تمام امکانات و توان خود را به کار گرفته و تلاش دارد با ابزارهایی مانند اسلام آمریکایی، اسلام ناب محمدی را از بین ببرد.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کسانی هستند که دینشان را سیاسی کرده‌اند، افزود∶ حقیقت دین‌مداری و ولایت مداری، تبعیت مطلق از اصل ولایت‌فقیه است ولی امروزه با کمال تاسف می‌بینیم عده‌ای در جامعه همه مسائل را سیاسی کرده و حتی به فرموده رهبر معظم انقلاب دینشان نیز سیاسی شده است.

امام‌جمعه موقت سمنان تأکید کرد∶ این گروه فقط ظاهرشان ولایی است ولی باطنشان با ولایت عجین نشده و تقوا هم ندارند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن حماسه ۹ دی گفت∶ هنجارشکنان و فتنه گران با ادعای واهی، ۸ ماه کشور را در آشوب نگه داشتند و خسارت‌های فراوانی به بار آوردند.

حجت‌الاسلام عبدوس با اشاره به ولایتمداری و بصیرت مردم مؤمنی که بساط فتنه گران را در هم پیچیدند، افزود: مردم بصیر و ولایتمدار ایران اسلامی در 9 دی به خیابان‌ها آمدند و بساط فتنه گران را جمع کرده و توطئه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کردند.

وی تصریح کرد: عاملی که مردم را در حماسه نهم دی به صحنه آورد، پایبندی به فلسفه عاشورا و اطاعت از ولایت‌فقیه و اعتقاد قلبی به اصل ولایت‌فقیه بود.

امام‌جمعه موقت سمنان ضمن دعوت از نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، افزود∶ در این زمان هم هستند کسانی که به بهانه دلسوزی در فکر تخریب افکار عمومی هستند و تلاش می‌کنند مردم را در برابر حاکمیت قرار دهند.

وی اظهار کرد∶ وجود گناه و محرمات در نظام هستی اثر می‌گذارد و این امر باید در بعد خودسازی و معنویت مورد بررسی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام عبدوس همچنین هفته نهضت سوادآموزی را به همه تلاشگران عرصه نهضت تبریک گفت و افزود: تلاشگران عرصه سوادآموزی با همت خود افراد بی سواد را از با علم و دانش آشنا می‌کنند و زمینه افزایش معرفت آن‌ها را فراهم می‌کنند.

وی به محاسن قرض‌الحسنه و سفارش‌های دین اسلام به این سنت اشاره کرد و از مردم خواست تا با مراجعه به بانک‌های قرض‌الحسنه آن‌ها را تقویت کنند./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: فارس

ارسال نظرات