۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۵۴۵۵۲۵
آیت الله اعرافی:

فرهنگ شهادت با روح حوزه‌های علمیه عجین شده است

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با تأکید بر اینکه فرهنگ شهادت با روح حوزه های علمیه عجین شده است، گفت: امام راحل و علمای بزرگ اسلام، استقبال از شهادت را احیا کردند.
آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره یک هزار شهید روحانی استان قم که امشب در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتّى تُنْفِقُوا مِمّا تُحِبُّونَ» گفت: این مسأله یک قانون رشد و تکامل در قوانین بشری است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه گذشت و ایثار سرآغاز راه کمال است، اظهار داشت: میزان پیشرفت انسان در گذر از امور مادی و پرکشیدن به جهان غیبی است، یعنی انسان به هر میزان از مادی گرایی دور شود به امرو معنوی بالاتر دست پیدا می کند.

وی ادامه داد: شهدا از همه هستی خود عبور کردند و پا بر حیات مادی و همه جلوه های دنیوی گذاشتند؛ شهدا به یقین حاکمان عالم غیب و سرافرازان جهان قدس و ملکوت هستند.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: این افتخار ما است که در عصری زندگی می کنیم که از دل امت امامی از شهر قم برخاست و مردم را به مجاهدت با ظلم فراخواند؛ این امتیاز حوزه علمیه قم است که امام خمینی(ره) را رد خود پروراند و تحویل جامعه داد تا انقلاب اسلامی را به جهانیان عرضه کند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با تأکید بر اینکه فرهنگ شهادت با روح حوزه های علمیه عجین شده است، بیان کرد: امام راحل و علمای بزرگ اسلام، استقبال از شهادت را احیا کردند و جوانان پرشور حوزه های علمیه در این راه گام نهادند.

وی با اشاره به اینکه جریان هایی همواره در طول تاریخ به دنبال بدیل سازی قلابی برای فرهنگ شهادت بوده اند، گفت: این جریان ها به دنبال تخریب فرهنگ جهاد هستند، اما حوزه انقلابی با منطق جهادی حکیمانه اولیای الهی با آنها مبارزه خواهد کرد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه ملت ایران در نهم دی در برابر جریان های مخالف با مردم سالاری دینی ایستادند، اظهار داشت: امروزه باید با استواری در راه انقلاب بدانیم که راه طولانی در پیش رو داریم که عقبه های سنگینی دارد، بنابراین باید هوشیار باشیم و آگاهانه عمل کنیم./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات