۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۴۶۱۲۶
حجت الاسلام مصلحی:

فعال شدن نیروهای انقلابی در فضای مجازی یک ضرورت است

حجت الاسلام مصلحی گفت: فعال شدن نیروهای ارزشی با برنامه‌ریزی در فضای مجازی یکی از ضرورت‌ ها است و این می‌ تواند مصداق همان فعالیت آتش به اختیار باشد.
حجت الاسلام مصلحی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی شامگاه گذشته در سلسله نشست‌های «اجازه فتنه نمی‌دهیم» که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، با بیان این که عبرت گیری از تاریخ در زندگی بشر نقش برجسته‌ ای داشته است، گفت: ما نمی‌توانیم بدون توجه به تاریخ در مقابله با فتنه ‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی با اشاره به این که بیش از 2 هزار آیه قرآن در مورد تاریخ گذشتگان است، افزود: هرجایی که قرآن در مورد تاریخ صحبت می‌کند، سه هدف تعقل، عبرت‌گیری و استفاده از تجربیات مدنظر قرار گرفته است.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه فتنه 88 تشابهات فراوانی با فتنه جمل دارد، تصریح کرد: در فتنه جمل طلحه و زبیر نقش فراوانی دارند؛ زبیر در زمان پیامبر(ص) در همه جنگ ‌ها نقش کلیدی دارد اما پس از رحلت پیامبر تنها آدمی است که مقابل علی(ع) شمشیر کشیده است.

حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه نفوذ بحثی است که چهار سال است رهبر به آن تأکید دارند، گفت: دشمن در این زمینه برنامه‌ ریزی سنگینی کرده است و می‌خواهد افراد انقلاب را در سینه انقلاب قرار دهد و آنها را از سود دهی خارج سازد.

وی ادامه داد: جان کری خود اعتراف می‌کند قبل از هربار مذاکره برای برجام با شخصی مشورت می‌کند که آن شخص از عوامل تیم مهدی هاشمی است و در گذشته در تشکیلات شورای عالی امنیت ملی معاون بود.

حجت الاسلام مصلحی تصریح کرد: آنها برای نفوذ، افراد را آنالیز و در بررسی ‌هایی که انجام می ‌دهند، همه ابعاد وجودی طرف را بررسی می‌کنند و بر اساس نقاط قوت و ضعف شخص، فردی را کنار او می‌گذارند.

وی تأکید کرد: آنها با این نفوذ خواص را از سود دهی بیرون کردند و بسیاری از خواصی که در سینه استکبار و آمریکا بودند، حرکت‌ هایی انجام دادند که پشت آن آمریکا و استکبار است.

وزیر سابق اطلاعات گفت: تاریخ نشان می‌دهد در 9 دی مردم پا روی خواص گذاشتند و به این نتیجه رسیدند که خواص از دست رفته هستند.

حجت الاسلام مصلحی با بیان این که در اغتشاشات اخیر طراحی این بود که قبل از 9 دی اغتشاشات شروع شود، گفت: آمریکایی ‌ها سه سرویس اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسراییل را با برنامه ‌ریزی ‌های قابل‌ توجه فعال کرده ‌اند تا در موقعیت ‌های مختلف فتنه ایجاد کنند.

وی با بیان این که یکی از فتنه ‌ها مباحث اقتصادی است، تصریح کرد: واقعیت این است که تحریم‌های اقتصادی زمان امروز با دفاع مقدس قابل قیاس نیست اما چه شده است که این بار احساس ضعف کرده ‌ایم، باید مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر سابق اطلاعات خاطرنشان کرد: قدرت موشکی ما در وضعیتی است که اسراییل و آمریکا می‌ترسند اما خطر اصلی برای آنها انقلاب اسلامی است که هستی استکبار را هدف قرار داده است.

حجت الاسلام مصلحی ادامه داد: آنها در شهرک سینمایی هالیوود فیلم‌ های سینمایی برای اسلام هراسی می ‌سازند اما همین اسلام هراسی سبب شده است که اندیشمندان اروپا و آمریکا بخواهند اسلام را بشناسند.

وی تصریح کرد: جریان اصلاح طلبی یک جریان سیاسی در کشور است اما بخشی از آن اصلاح‌ طلب آمریکایی هستند یعنی در قضایای فتنه 88 کلمه فتنه را به کار نمی ‌برند چون معتقدند آن اتفاقات دعوای انتخاباتی بود و اعتقادی به فتنه ندارند.

وزیر سابق اطلاعات خاطرنشان کرد: در فتنه 88 فعالان انقلابی را در فضای مجازی فعال و هر نوع سرمایه‌گذاریِ آنها را زمین‌گیر کردیم و امروز توجه به فضای مجازی و فعال شدن نیروهای ارزشی با برنامه‌ریزی در فضای مجازی یکی از ضرورت‌ هاست و این می‌ تواند مصداق همان فعالیت آتش به اختیار باشد.

وی گفت: در چهار سال گذشته ماشین ‌های آخرین سیستمی با بیش از 8 میلیارد تومان به کشور وارد شده اما می‌گویند مواد اولیه کارخانه ‌ها را نمی‌توانیم بگیریم.

وزیر سابق اطلاعات خاطرنشان کرد: باید بدانیم ما امروز در شرایط جنگ قرار داریم و باید در میدان جنگ اقتصادی حضور داشته باشیم چرا که آنها تنها راه زمین‌گیر شدن انقلاب را اقتصاد ما می‌دانند و انواع و اقسام برنامه‌ریزی‌ها را برای آن انجام داده‌اند.

حجت الاسلام مصلحی تأکید کرد: باید لباس رزم اقتصاد مقاومتی بپوشیم و یکی از الزامات آن این است که بدانیم لوازم مدیریت اقتصاد مقاومتی چیست./820/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات