۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۵۴۷۴۸۱
دبیر همایش پژوهش‌های قرآنی:

همایش پژوهش‌های قرآنی با محور استکبارستیزی برگزار می‌شود

دبیر همایش پژوهش‌های قرآنی گفت: یازدهمین همایش پژوهش‌های قرآنی در سه محور استکبار ستیزی و قرآن؛ استکبار ستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی و استکبار ستیزی در معارف اهل‌بیت در قم برگزار می شود.
 دکتر رضا امان، معاون پ‍وهش دانشگاه علوم قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رضا امانی، معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، امروز در دیدار با حضرت علوی گرگانی، به تشریح فعالیت‌های همایش پژوهش‌های قرآنی پرداخت و گفت: یکی از فعالیت‌های دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، وابسته به اوقاف و امور خیریه، برگزاری همایش پژوهش‌های قرانی است که همه سال همراه با دوره مسابقات حفظ و قرآن برگزار می‌شود.

امانی با بیان این که تا کنون ده همایش پژوهش‌های قرآنی در کشور برگزار شده است، ابراز کرد: موضوعات این همایش بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تعیین و مشخص می‌شود و تاکنون این همایش در محورهای عنوان‌های بیداری اسلامی، سبک زندگی اسلام و فرهنگ اسلامی برگزار شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ابراز کرد: در سال گذشته دست‌اندرکاران همایش پژوهش‌های قرآنی دیداری با رهبر معظم انقلاب اسلام داشته‌اند و ایشان در این دیدار بر ترویج و فرهنگ سازی معارف قرانی در جامعه تأکید داشتند.

وی بیان کرد: همچنین رهبر معظم انقلاب در این دیدار خواستار آن شدند که آموزه‌های سازنده قرآن در میان قشرهای مختلف مردم بازگو و فرهنگ سازی شود؛ همچنین ایشان بر جنبه استکبارستیزی تأکید داشته‌اند.

امانی با بیان این که امسال موضوع استکبارستیزی در دستور کار دبیرخانه همایش پژوهش‌های قرآنی قرار گرفته است، گفت: امسال این همایش در سه محور استکبار ستیزی و قرآن، استکبار ستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی و استکبار ستیزی در معارف اهل‌بیت فراخوان مقاله داده است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ابراز کرد: فراخوان مقالات یازدهمین همایش پژوهش‌های قرآنی در تمام شهرهای کشور اطلاع رسانی شده است؛ اختتامیه این همایش 29 و 30 فروردین سال 97 در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

امانی بر ضرورت گسترش معارف قرآنی در سراسر کشور تأکید کرد و گفت: در جهت ترویج و گسترش گفتمان قرانی در جامعه، دفاتر استانی همایش پژوهش‌های قرآنی در مراکز استان‌های کشور ایجاد شده است./۹۹۸/پ۲۰۳/ج

 

ارسال نظرات