۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۴۸۶۳۵

عضو هیأت علمای بزرگ الازهر بر صلح‌طلبی اسلام تاکید کرد

عضو هیأت علمای بزرگ الازهر طی سخنانی در نشست «باهم علیه تروریسم»، اسلام و صلح را دو روی یک سکه توصیف کرد.
شیخ نصر فرید واصل از علمای الازهر مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نصر فرید واصل عضو هیأت علمای بزرگ الازهر در سخنان خود در دومین نشست کلیسای مصر با عنوان باهم علیه تروریسم گفت: اسلام و صلح دو روی یک سکه اند و از سوی دیگر تمام ادیان آسمانی نیز پیام صلح و دوستی دارند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: تروریسمی که در جهان منتشر شده موجب فساد و تباهی کشورها و کشتار انسان ها شده و تروریست های مدعی دین، در برابر خدا و پیامبر(ص) ایستاده اند، زیرا دین و رسالت انبیا ما را از فساد نهی می‌کند و همه را به رعایت کرامت انسان توصیه می‌کند و ما بر این باوریم که مبارزه با خدا و پیامبر(ص)، مبارزه با تمام جامعه و بشریت است.

وی افزود: ما با افراط گرایی و تروریسم مبارزه می‌کنیم و این نشست نیز با عنوان «نیروهای جامعه در مبارزه با تروریسم» برگزار شده است تا ما بگوییم همزمان با افراط و تروریسم مبارزه می‌کنیم و این پیام را برسانیم که اسلام و صلح دو روی یک سکه اند و از سوی دیگر تمام ادیان آسمانی نیز پیام صلح و دوستی دارند.

عضو هیئت علمای بزرگ الازهر خاطرنشان کرد: صهیونیسم یکی از مصادیق فساد در زمین است و باید متوجه باشیم که تروریسم از بی‌سوادی دینی ناشی می‌شود./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: حوزه

ارسال نظرات