۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۵۴۸۸۲۸
حجت الاسلام والمسلمین غفوری:

ملت ایران برای حفظ دین و انقلاب به مقاومت ادامه می دهد

قائم مقام مدیر حوزه گفت:دشمنان باید بدانند که ملت ایران برای حفظ دین خدا و حمایت از قرآن و اسلام همه هستی خود را تقدیم کرده است و این ملت همواره برای حفظ دین خدا و حراست از کشور و مردم به مقاومت و مبارزه ادامه می دهد.
حجت الاسلام غفوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری قائم مقام مدیر حوزه های علمیه امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به قیام 19 دی حوزه علمیه و مردم ولایتمدار قم گفت: در چهلمین سالگرد این قیام مجددا توفیقات ملت شریف فضلا و علمای حوزه علمیه به همراه مردم انقلابی همچون سال 56 در تجلی و تبلور است.

وی افزود: مبارزه حق علیه باطل و توطئه و جنگ باطل علیه حق پایان ناپذیر است، بخش بسیاری از آیات قرآن مربوط به تقابل اهل باطل با فرستادگان خداوند در طول تاریخ بوده است، انواع اذیت و آزارها نسبت به انبیا و اولیای الهی به کار برده شد تا حق را از بین ببرند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه با بیان این که باطل بقای خود را در عدم انتشار تفکر حق مدارانه الهی می بیند، اظهار داشت: جریان باطل سخت ترین آزارها را نسبت به پیامبر اسلام انجام داد اما حضرت با مقاومتی مثال زدنی تبلیغ و ترویج دین الهی کردند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ حاکمیت های باطل یعنی همان استکبار نمی توانستند گسترش معارف الهی و حق را تحمل کنند بلکه سعی بر حکومت نامشروع با ظلم و ستم بر مردم داشتند، هرجا اهل حق در برابر باطل ایستادگی و مقاومت کردند خاوند متعال یاری کرد و کار پیش رفت.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با بیان این که اگر انسان خدا را یاری کند خداوند متعال او را یاری خواهد کرد، ابراز داشت: اهل باطل هیچگاه پیروز میدان نیستند حتی اگر پیروزی ظاهری داشته باشند و اهل حق را به شهادت برسانند.

وی عنوان کرد: استکبار جهانی رژیم ستمشاهی را بر کشور حاکم کرده بود تا منافع ملت را چپاول کنند و به یغما ببرند، در آن دوران مقدسات و احکام قرآن و دین را زیرپا گذاشتند و فرهنگ غرب را علنا تبلیغ و ترویج کردند اما فقیهی جامع الشرایط با عنایت الهی وارد میدان شد و ملت را بیدار کرد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: اهانت روزنامه ای به دستور رژیم پهلوی به امام راحل خون مردم را به جوش آورد و مردم خدمت مراجع و علما رفتند و نسبت به جسارت به امام ابراز ناراحتی می کردند، این حرکت آغازی دوران جدید بود و جرقه ای برای قیام سراسری ملت ایران شد؛ 19 دی طلاب، علما و مردم اجتماع کردند که مأموران رژیم ستمشاهی برخورد کردند و مردم و روحانیت مظلوم به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: استقامت در راه دین خدا تا ظهور امام زمان(عج) ادامه خواهد داشت و آثار و برکاتش به سراسر عالم می رسد، در چهلمین سالگرد قیام انقلابی و تاریخی 19 دی قرار داریم که حوزه علمیه قم به عنوان رکن رکین مکتب اهل بیت(ع) و تکیه گاه پیروان این مکتب و عالم اسلام پیشتازی خود را در پیروی از بزرگان دین در عمل نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با بیان این که نتیجه قیام 19 دی پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 شد، گفت: هیچکس احتمال نمی داد و باور نمی کرد که رژیم ستمشاهی از بین برود و انقلاب به پیروزی برسد، تازیانه عذاب الهی بر رژیم ستمشاهی در زمانی زده شد که ملت با دست خالی برای خدا قیام کرد.

وی افزود: در طول تاریخ انقلاب استکبار جهانی حتی یک روز آرام ننشسته است و جنایتی نبوده که دشمنان و مزدوران آن ها انجام نداده باشند، ملت ایران در برابر همه توطئه ها غیرتمندانه ایستادگی کردند، دشمن فتنه 88 را راه اندازی کرد تا ملت رو در روی یکدیگر قرار گیرد اما شکست خوردند.

عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که دشمن برای اغتشاشات اخیر مدت ها پیش برنامه ریزی و طراحی کرده بود، اظهار داشت: آمریکا، صهیونیست ها و رژیم سعودی این برنامه را طراحی و پشتیبانی کردند و در این عرصه منافقان پادویی کردند، افرادی را در برخی شهرها شناسایی و با پول خریدند و آموزش های گوناگون دادند تا در شرایطی مناسب اقدام کنند.

وی ادامه داد: کسانی که تحت فشار اقتصادی بودند تجمعاتی کردند و درخواست پیگیری داشتند و دشمن نادان و احمق ذوق زده شد و تصور کرد که در این فرصت می تواند ضربه بزند از این رو زودتر از آنچه برنامه ریزی کرده بودند به صحنه آمدند، به محض این که صدای شوم دشمن بلند شد، ملت مؤمن و انقلابی بار دیگر قیام کرد و اجازه سوء استفاده به دشمن نداد، دشمنان باید بدانند که ملت ایران برای حفظ دین خدا و حمایت از قرآن و اسلام همه هستی خود را تقدیم کرده است و این ملت همواره برای حفظ دین خدا و حراست از کشور و مردم به مقاومت و مبارزه ادامه می دهد./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات