۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۵۴۸۹۵۲
آیت الله فقیهی:

کارکردن دولت برای رفع مشکلات باید برای مردم ملموس باشد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اگر دولت کار کند مردم رضایت پیدا می کنند، گفت: مردم باید ببیند که دولت برای رفع مشکلات کار می کند و این کار کردن برای آن ها ملموس باشد.
آیت الله فقیهی

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به مطالبات و مشکلات مردم به ویژه در عرصه اقتصادی و معیشتی گفت: وظیفه دولت این است که به مردم به ویژه طبقه مستضعف رسیدگی کند.

وی افزود: دولت باید فکری برای طبقه ضعیف جامعه کند چرا که در اولویت رسیدگی هستند و دولت در این زمینه وظیفه دارد، نباید اجازه داد که به طبقات ضعیف تر جامعه سخت بگذرد چون انقلاب را مستضعفان انجام دادند و حراست کردند و سرمایه داران این کار را نکردند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که حضرت امام و رهبر انقلاب مکرر فرمودند که مستضعفان بار انقلاب را بر دوش دارند، اظهار داشت: دولت موظف است که نسبت به اولویت هایی که وجود دارد اقدام کند و نسبت به طبقات پایین تر کشور پشتیبانی داشته باشد.

وی ادامه داد: دولت هرچه توان دارد باید برای مستضعفان و افراد ضعیف تر کار کند، اگر دولت کار کند مردم رضایت پیدا می کنند، مردم باید ببیند که دولت برای رفع مشکلات آن ها کار می کند و این کار کردن برای آن ها ملموس باشد.

آیت الله فقیهی با بیان این که مردم بیش از این توانایی تحمل مشکلات را ندارند، ابراز داشت: دولت به دور از شعار و در میدان عمل باید به مشکلات مردم رسیدگی کند و توان خود را به کار ببندد.

وی در پاسخ به این که آیا جامعه مدرسین برای رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم تذکری به دولت و رییس جمهور داده است، عنوان کرد: تذکر جدیدی درباره این موضوع داده نشده است، ممکن است که مخفیانه تذکراتی باشد اما به صورت علنی چیزی نبوده است، اعضای جامعه مدرسین غصه ها و مشکلات مردم را به مسؤولان می گویند ولی این که به عنوان جامعه مدرسین اطلاعیه ای صادر شده باشد صورت نگرفته اما شاید در آینده انجام شود./1323/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات