۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۵۲۰۲۵
رییس مؤسسه روایت سیره شهدا:

رزمنده ها سختی جبهه را برای رضای خدا تحمل می‌کردند

حجت الاسلام ماندگاری گفت: بعضی افراد در ادارات نه تنها کارشان زیاد نشده بلکه در امورشان کم‌کاری، اختلاس و دزدی می‌کنند در حالی که در دوران دفاع مقدس رزمنده ها سختی جبهه را تنها برای رضای خدا تحمل می‌کردند.
ماندگاری ماندگاری ماندگاری ماندگاری ماندگاری ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری رییس مؤسسه روایت سیره شهدا در مراسم شب ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار که شامگاه گذشته در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) برگزار شد، گفت: پرستاری کار سختی است و بسیاری از افراد ممکن است در خانه عهده دار پرستاری از عزیزان خود باشند؛ برای این کار سخت نمی‌توان در دنیا پاداشی تعیین کرد.

وی افزود: پرستاری از فرد ناتوان سبب بخشش گناهان و جلب رضای الهی می‌شود. وقتی انسان برای رضای خدا کاری را انجام دهد مطمئن است که پاداش آن را در دنیا یا آخرت دریافت می‌کند. امروز بعضی افراد در ادارات نه تنها کارشان زیاد نشده بلکه در کاری که به آنها محوّل شده کم‌کاری، اختلاس و دزدی می‌کنند این در حالی است که در دوران دفاع مقدس رزمنده ها سخت ترین شرایط جبهه ها را تنها برای رضای خدا تحمل می‌کردند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا ابراز داشت: اگر انسان به خاطر رضای خدا سختی ها را در زندگی به جان بخرد در واجبات کم نخواهد گذاشت و با خدا معامله خواهد کرد. حضرت زینب(س) به قدری در شرایط گوناگون سخت زندگی کرد که به ام المصائب معروف شد.

وی افزود: حضرت زینب(س) در چهار سالگی مادر خود را از دست داد، خانه نشینی، شرایط شرکت در جنگ و شهادت پدرش امام علی(ع) را تحمل کرد، حمله به امام حسن(ع)، شهادت ایشان، مصائب مبارزه امام حسین(ع) و همراهی ایشان را به جان خرید تا رضای خدا را به دست آورد.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه بچه ها را باید با هدیه به منبر، هیأت، مسجد و نماز جمعه علاقه مند کنیم، گفت: سخت ترین واجب، جهاد و رفتن به جبهه و سخت ترین کار در جبهه، جان دادن است اما این کار برای حضرت قاسم(ع) شیرین تر از عسل بود. اگر تحمل انسان خدایی باشد واجباتش اصلاح می‌شود.

وی ابراز داشت: اینکه انسان بخواهد شیرینی حرام را کنار بگذارد سخت است اما اگر به پیشوایان خود اقتدا کند در واجبات کم نخواهد گذاشت. کسی که با خدا معامله کند در گناه قدم نمی‌گذارد در روایات آمده اگر کسی زمینه گناه برای او آماده باشد اما از آن دوری کند صبر او اجری بالاتر از جهاد دارد.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: هر کسی با خدا معامله کند صبر او در مشکلات بالا می‌رود. تحمل پدر و مادر پیر، پرتوقع، بد اخلاق، تحمل همسر ناسازگار، بداخلاق، فرزند معلول، جانباز اعصاب و روان، همسر بیمار، تحمل گرسنگی و تشنگی، عبادت، مصیبت، معصیت و سختی ها را به نیت جلب رضای الهی باشد خیر دنیا و آخرت را نصیب انسان می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طبق آیات و روایات هر کس در مصائب و سختی ها صبر و تحمل کند خدا او را بزرگ کرده و بر او درود می‌فرستد.

در پایان این مراسم از از پرستاران، همسران جانباز و شهدای مدافع حرم  حضرت زینب(س) تجلیل به عمل آمد/966/پ202/ب1

ارسال نظرات