۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۵۵۲۷۴۳
امام جمعه برازجان:

نقش کمیته امداد در محرومیت‌زدایی برجسته است

امام جمعه برازجان گفت: طی این چهار دهه نقش کمیته امداد، در محرومیت‌زدایی برجسته است و با انتخاب یک استراتژی مناسب، سبب توانمندسازی خانواده های تحت حمایت شده است.
حجت الاسلام مصلح امام جمعه برازجان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسن مصلح امروز در نشست با مسئولان کمیته‌امداد استان بوشهر و شهرستان دشتستان اظهار داشت: سند حقانیت و مظلومیت شیعه حضرت فاطمه(س) است که همه ما وابسته به خیر کثیر وی و پیرو نسل این ذریه اسلام هستیم.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) منشا و تداوم رسالت است که سبب شد سنت پیامبر ادامه یابد و انقلاب اسلامی ایران مصداق و دست‌پرورده سنت پیامبر است که سبب شده اسلام در متن جامعه پیاده و نهادینه شود.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران پس از چهار دهه و با وجود همه توطئه‌ها همچنان استوار و روزبه روز پیشرفته باقی مانده است.

مصلح عنوان کرد: از ابتدای انقلاب با وجود همه توطئه‌ها، شاهد هستیم که به برکت خون شهدا و حضور مردم، این انقلاب جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و سبب به پا خواستن مردم منطقه و جهان اسلام شده است.

وی یادآور شد: یکی از دستاوردهای انقلاب در عرصه محرومیت‌زدایی شکل‌گیری کمیته‌امداد است که در زمینه‌های مختلف با تکامل مناسب سبب ارائه خدمات وسیع به جامعه هدف شده است.

امام جمعه برازجان عنوان کرد: طی این چهار دهه نقش کمیته امداد، در محرومیت‌زدایی برجسته است و با انتخاب یک استراتژی مناسب، سبب توانمندسازی خانواده های تحت حمایت شده است.

وی بیان کرد: شهرستان دشتستان به دلیل حجم و گستره وسیع منطقه جغرافیایی و جمعیتی از خدمات فقرزدایی کمیته امداد بی‌نصیب نمانده است اما با وجود فعالیت‌های مناسب این نهاد، نیازمند توجه ویژه به مددجویان در شهرستان دشتستان هستیم.

مصلح عنوان کرد: مسکن یکی از نیازهای جدی مددجویان تحت حمایت است که باید تلاش شود همه محرومان از امکانات اولیه که مسکن مناسب است، بهره‌مند شوند که البته هم اکنون به عنوان یک دغدغه جدی برای مدجویان تحت پوشش این نهاد در این شهرستان مطرح است.

امام جمعه برازجان بیان کرد: دومین موضوع دغدغه‌مند در بین خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در سطح شهرستان دشتستان، مساله معیشت آنهاست که صرفا با تکیه بر کمک‌های کمیته امداد این مشکل قابل حل نیست.

وی با اعلام این که بر اساس مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها، مراکز تولیدی و صنعتی و خیرین می‌توانند همکاران مناسبی برای کمیته‌امداد در راستای ایجاد اشتغال باشند، افزود: ضروری است برای هدایت موضوع اشتغال، ضمن تشویق افراد دارای توانایی انجام کار به مراکز مهارت‌آموزی، با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت اشتغال‌زایی و حمایت و نظارت مناسب از این وام‌ها زمینه توانمندسازی این افراد هموار شود.

مصلح عنوان کرد: بخشی از خانواده‌ها تحت حمایت کمیته‌امداد، قادر به اخذ تسهیلات اشتغال‌‌زایی نیستند و مبالغی نیز که تحت عنوان مستمری پرداخت می شود جواب نیازهای اولیه آنها نیز نمی‌دهد که نیازمند توجه ویژه هستند./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: فارس

ارسال نظرات