۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۵۵۲۸۸۷
آیت الله کعبی:

دشمن با راه‌اندازی جنگ‌های قومیتی و مذهبی به دنبال نابودی اسلام است

عضو جامعه مدرسین تأکید کرد: دشمن با راه‌اندازی جنگ‌های قومیتی و مذهبی در صدد نابودی امت اسلامی و جلوگیری از پیشرفت کشور‌های اسلامی است.
آیت الله عباس کعبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در دیدار جمعی از علمای کشور پاکستان که در جامعه مدرسین برگزار شد، ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری جلسات تحکیم وحدت با علمای دیگر بلاد اسلامی، بیان داشت: این گفت‌و‌گو‌ها به نفع اسلام، امت اسلامی و به ویژه به نفع تحکیم وحدت میان پاکستان و ایران است.

وی با اشاره به نقش مخرب آمریکا، صهیونیسم و انگلیس در روابط دوستانه کشور‌های اسلامی، اظهار داشت: دشمن با راه‌اندازی جنگ‌های قومیتی و مذهبی در صدد نابودی امت اسلامی و جلوگیری از پیشرفت کشور‌های اسلامی است.

آیت‌الله کعبی ابراز داشت: همانطور که مسؤولان ایالات متحده بار‌ها اقرار کرده‌اند، آمریکا در دوران جنگ سرد که در سال ۱۹۸۸ میان آمریکا و اتحادیه جماهیر شوروی در گرفته بود، گروه‌ تروریستی القاعده را ایجاد کرده و بعد‌ها در قالب‌های مختلف آنها را زیر چتر حمایتی خود قرار دادند تا آن که این گروه تروریستی را در نهایت به سوریه و عراق گسیل دادند و منجر به قتل‌عام‌های گسترده شیعیان و اهل تسنن در آن سرزمین‌ها شدند.

وی تصریح کرد: بر حسب اسناد موجود، مسؤولان آمریکایی پس از انتقال فرماندهان گروه تکفیری وهابی داعش به کوه‌های شمال‌غرب افغانستان، با برنامه‌های متعدد آنها را در پادگان‌های مجهزی آموزش داده و برای ایجاد ناامنی در پاکستان و افغانستان اعزام کرده‌اند.  

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم مقابله با دشمنان جهان اسلام، عنوان کرد: دشمن شناسی، شناخت راه‌حل‌های پیشرفت امت اسلامی، ترسیم نقشه راه پیشرفت و تقسیم کار میان ممالک اسلامی راه‌های مقابله با دشمنان است.

آمریکا، صهیونیسم و انگلیس منشأ فتنه، ظلم و تجاوز در جهان

وی افزود: بی‌تردید در عصر کنونی منشأ فتنه، ظلم، تجاوز و بدبختی مسلمانان سراسر جهان، آمریکا، صهیونیسم و انگلیس هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که دلایل مختلفی برای اثبات دشمنی آمریکا، صهیونیسم و انگلیس با مسلمانان وجود دارد، اظهار داشت: چندی پیش مشاور امنیت ملی آمریکا با صراحت و وقاهت تمام اعلام کرد؛ مشکل ما اسلام‌تندرو یا اسلام معتدل نیست، ما با تفکر یک میلیاد و 400 میلیون مسلمان در سراسر جهان مشکل داریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مشاور امنیت ملی ایالات متحده بر این باور است که با وجود مسلمانان، امنیت مردم آمریکا تأمین نخواهد شد، از این رو به دنبال نابودی ریشه اسلام در جهان هستند.  

آیت‌الله کعبی با بیان این که رابطه آمریکا با کشور‌های اسلامی برای چپاول منابع و ثروت‌های آنها است، ابراز داشت: دوستی آمریکا با آل‌سعود تنها به سبب بهره‌برداری مالی و ایجاد پایگاه‌های نظامی در این سرزمین است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امت اسلامی به این مسأله واقف هستند که دشمن اول مسلمانان، آمریکا، صهیونیسم و انگلیس است.

تشکیل امت واحده برای مقابله با دشمنان اسلام

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امت اسلامی بیدار شده است، عنوان کرد: مسلمانان می‌خواهند از استعمار و استثمار جهانی و طاغوت اکبر رهایی یابند، مسلمانان برای مقابله با دشمنان اسلام، باید امت واحده تشکیل داده و بر اساس توانمندی‌های خود با دشمنان مبارزه کنند.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: منابع طبیعی، ثروت، جغرافیای سیاسی، ژئوپلیتیک، تعداد بالای منابع انسانی، نیروی توانمند و رهبری مدبر تنها بخشی از توانمندی‌های امت اسلامی است.

وی ابراز داشت: عشق به پیامبر اکرم(ص) و آل ایشان و همچنین وجود ارتش و نیرو‌های قدرتمند مسلح از دیگر توانمندی‌های دنیای اسلام در مبارزه با دشمنان است.

آیت‌الله کعبی با تأکید بر این که امت‌ اسلامی باید نقشه راهی برای مقابله با تهاجم‌های دشمنان داشته باشند، تصریح کرد: نخستین و مهم‌ترین نقشه‌راه برای مقابله با دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان، آگاه‌سازی امت اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: مدارس علمیه نمی‌توانند نسبت به سیاست‌های خبیثانه آمریکا و صهیونیسم بی تفاوت باشند، به همین دلیل علما برای کمک به پیشرفت کشور‌های اسلامی موظفند با جهل، فقر، تبعیض، فساد، ظلم و جنایت مبارزه کنند./878/پ۲۰۳/ق

ارسال نظرات