۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۵۵۲۹۳۴

برپایی تظاهرات های جمعه خشم در محکومیت سیاست های آمریکایی صهیونیستی

جریان های ملی و اسلامی فلسطین تمامی فلسطینیان در داخل و خارج را به برپایی تظاهرات های روز خشم در روز جمعه آینده در محکومیت سیاست های رژیم صهیونیستی و آمریکا دعوت کردند.
جوان فلسطینی

جریان های ملی و اسلامی فلسطین روز گذشته نشستی را برای بررسی تحولات سیاسی و اوضاع داخلی فلسطین برگزار کردند و از تمامی فلسطینیان در داخل و خارج را به برپایی تظاهرات های روز خشم در روز جمعه آینده در محکومیت سیاست های رژیم صهیونیستی و آمریکا دعوت کردند.

این جریان ها بر تجمع و تظاهرات فلسطینیان در اراضی اشغالی به ویژه در نزدیکی شهرک های صهیونیست نشین و ایست بازرسی های نظامی در محکومیت سیاست های صهیونیستی آمریکایی تاکید کردند.

آن ها همچنین خواستار ازمیان برداشتن تمامی موانع موجود بر سر راه وحدت و آشتی ملی فلسطین و تلاش برای بهبود اوضاع داخلی شدند.

جریان های ملی و اسلامی فلسطین بر ضرورت اجرای هرچه سریع تر مصوبه های شورای مرکزی فلسطین در رابطه با کنار گذاشتن معاهده اسلو و توقف همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی و ارجاع پرونده جنایت های این رژیم به دیوان کیفری بین المللی و تلاش برای پیوستن به سازمان ها و نهادهای بین المللی تاکید کردند.

این جریان ها خواستار تحریم همه جانبه رژیم صهیونیستی و حتی تحریم کالاهای آمریکایی شدند.

بازداشت 56 فلسطینی از جمله چند رهبر حماس در کرانه باختری

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی حمله کرده و دست به بازداشت گسترده فلسطینیان زدند.

 نظامیان اسرائیلی در این حملات 56 فلسطینی را اسیر کردند.

در کرانه باختری اشغالگران صهیونیست 26 نفر و در شهرک عیسویه واقع در قدس اشغالی هم 30 فلسطینی را بازداشت کردند.

در میان بازداشت شدگان چندین رهبر حماس نیز دیده می شود.

محکومیت اظهارات فرستاده صلح آمریکا درباره تونل های مقاومت

وزارت خارجه فلسطین روز گذشته اظهارات "جیسون گرینبلات" فرستاده صلح دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در مذاکرات سازش درباره تونل های مقاومتی در مرزهای باریکه غزه را محکوم کرد.

وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد که گرینبلات در جریان بازدید از این تونل های زیر زمینی به همراه تعدادی از فرماندهان ارتش صهیونیستی، اتهامات و مواضع جانبدارانه ای را به نفع رژیم صهیونیستی مطرح کرده بود که به نوعی مسئولیت های ناشی از اقدامات رژیم جلاد صهیونیستی در زمینه محاصره، به گرسنگی کشیدن فلسطینیان و اعمال فشار بر روی زندگی ساکنان غزه را متوجه قربانی این اقدامات؛ یعنی طرف فلسطینی دانسته بود.

در ادامه این بیانیه آمده است که این مسئول آمریکایی سعی در حمایت از روایت طرف اسرائیلی و سرپوش گذاشتن بر روی جنایت های واقعی آن علیه ساکنان غزه را دارد و در همین راستا، مدعی شده است که اسرائیل در جریان نشست کشورهای حامی مالی فلسطین در بروکسل، طرح ها و اقدامات خود را درباره غزه اعلام خواهد کرد.

وزارت خارجه فلسطین تصریح کرده است که گرینبلات و دیگر مسؤولان دولت ترامپ به شدت طرفدار اسرائیل هستند و این مساله به آنها اجازه ایفای نقش به عنوان میانجی سالم و عادل در روند سازش و مذاکرات میان تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل را نمی دهد، بلکه آنها عملا به حامی و پشتیبان سیاست ها و طرح های رژیم صهیونیستی تبدیل شده اند.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است که ادعاهای گرینبلات در داخل تونل های زیر زمینی باعث نشد که وی به خود زحمت بازدید از نوار غزه به منظور اطلاع از واقعیت های موجود در روی زمین را که ناشی از سیاست های رژیم صهیونیستی و تجاوزات بی وقفه آن علیه نوار غزه است، بدهد.

جیسون گرینبلات دیروز یکشنبه در جریان بازدید از شهرک های صهیونیست نشین اطراف باریکه غزه، به همراه تعدادی از فرماندهان ارتش صهیونیستی؛ از جمله "یوآف مردخای" هماهنگ کننده فعالیت های دولت صهیونیستی از تونل هایی که ارتش صهیونیستی مدعی کشف آنها در مرزهای غزه شده است، بازدید کرده بود و سپس در صفحه خود در توئیتر مدعی شده بود که «حماس مصالح ساختمانی را به جای استفاده در زمینه کمک به ساکنان غزه، تامین برق و آب و رشد اقتصاد این منطقه، در تونل ها و ساخت موشک هایی که برای حمله به اسرائیل از آنها استفاده می کند، هدر می دهد و به ایجاد نفرت و انزجار و خشونت دامن می زند.»

درگذشت عماد العلمی از رهبران برجسته حماس در غزه

عماد العلمی (ابو همام) از رهبران برجسته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس 3 هفته پیش در حال بازرسی سلاح شخصی اش بود که یک گلوله به اشتباه به سرش اصابت کرد و به شدت مجروح شد.

العلمی به منظور مداوا به بیمارستان انتقال داده شده بود و بامداد امروز در نهایت بر اثر جراحات ناشی از اصابت گلوله به سرش درگذشت.

لازم به ذکر است که عماد العلمی از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۲ نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران بود.

تمدید مجدد مدت بازداشت عهد التمیمی

دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی "عوفر" روز گذشته طی حکمی غیابی مدت بازداشت عهد التمیمی دخترنوجوان فلسطینی را تمدید کرد.

پدر این دخترنوجوان فلسطینی در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت که دادگاه رژیم صهیونیستی مدت بازداشت عهد و مادرش را تا ششم ماه فوریه آینده تمدید کرده است.

رژیم صهیونیستی 19 ماه گذشته عهد التمیمی را به اتهام سیلی زدن به یک نظامی اسرائیلی بازداشت کرد.

دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی تاکنون چندین مرتبه مدت بازداشت این دخترنوجوان 16 ساله فلسطینی را تمدید کرده است.

هیات "شکستن محاصره" خواستار رسیدگی واقع بینانه به اوضاع انسانی غزه شد

هیات "تحرک ملی برای شکستن محاصره غزه" از دولت تشکیلات خودگردان فلسطین به نخست وزیری "رامی حمدالله" خواست که با واقع بینی به اوضاع انسانی باریکه غزه رسیدگی کند.

این هیات در بیانیه خود با انتقاد از اوضاع نوار غزه اعلام کرد که «دولت نباید دنبال راه حل های اورژانسی مانند ارسال کمک های انسانی باشد، بلکه باید به اوضاع انسانی این منطقه به صورت ریشه ای و واقعی رسیدگی کرد و این امر با حضور دولت در این منطقه و عمل به مسئولیت هایش امکان‌پذیر خواهد بود.

این هیات با ابراز تعجب از تداوم فرار دولت از عمل به تعهدات خود و اعمال مجازات علیه نوار غزه و نیز کاهش حقوق کارمندان و بستن حساب های موسسات خیریه و غیره، از دولت خواست ضمن اتخاذ مواضع جسورانه، کوتاهی های خود را با دلایل واهی توجیه نکند.

هیات ملی شکستن محاصره غزه تاکید کرد که بیانیه امروز دوشنبه دولت در سطح آرمان های ملت فلسطین و فاجعه انسانی حاکم بر نوار غزه از 12 سال پیش تاکنون نبود و این بیانیه تاسف بار و دور از حد انتظار، مغالطه های متعددی در داخل خود داشت که نشان می دهد دولت وفاق ملی در حل بحران های حاکم بر نوار غزه و به ویژه بخش بهداشت این منطقه جدی نیست.

گفتنی است که دولت وفاق ملی امروز دوشنبه پس از نشست هفتگی خود جنبش مقاومت اسلامی "حماس" را مسؤول اوضاع نوار غزه دانسته و فراهم نشدن کامل اوضاع برای عمل به مسئولیت هایش را بهانه کوتاهی اش در این زمینه کرده بود. این در حالی است که در سایه تداوم محاصره رژیم صهیونیستی و مجازات های تشکیلات خودگردان علیه غزه، اوضاع انسانی و اقتصادی این منطقه به شکل بی سابقه تیره و وخیم شده است، اما با این وجود، دولت رام الله به تاخیر و تعلل در عمل به مسئولیت هایش در غزه ادامه می دهد./994/ب904/ف

ارسال نظرات