۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۵۵۳۶۶۸
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی:

مسؤولان آیین نامه اداره کل ارشاد را رعایت کنند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: باید آیین نامه اداره کل ارشاد رعایت شود اما متأسفانه برخی از فرمانداران این آیین نامه را زیر سوال می برند و کنسرت ها با دستور دولتی ها انجام می شود نه با آیین نامه اداره کل ارشاد.
سردار قاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، سردار علی قاسمی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دشمنان برای اینکه انقلاب را شکست دهند کارهای زیادی صورت دادند اما به موفقیت نرسیدند.

وی با بیان اینکه باید توطئه های دشمن را خنثی کرد، گفت: انقلاب اسلامی بیمه حضرت ولی عصر(عج) است و این انقلاب همچنان پابرجا و استوار خواهد ماند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر تبدیل به قانون شده و این قانون در دو بخش عمده حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و برای مسؤولان و حاکمان است.

سردار قاسمی با بیان اینکه جایگاه امربه معروف و نهی از منکر در اسلام و تعالیم پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) مشخص شده است، تصریح کرد: این قانون که از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ شده در کشور ساری و جاری می شود.

وی ادامه داد: در تمام مساجد و شرکت ها، شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده و افزون بر شوراهایی که در پایگاه های بسیج وجود دارد حدود یک هزار و 400 نفر نیز در استان جزء گروه های امربه معروف و نهی از منکر هستند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تاکنون برای 350 نفر کارت امربه معروف صادر شده و بیش از 800 نفر نیز آموزش های لازم را فرا گرفتند.

سردار قاسمی اظهار کرد: امربه معروف و نهی از منکر یک موضوع فراگیر است و همه افراد موظف هستند که امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند، این فریضه الهی یک تکلیف شرعی و فردی است.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر از سال 84 تشکیل شده و تمامی مصوبات ستاد، قانونی است، افزود: متأسفانه یک سری از انسان ها و نهادها در تلاش هستند که ما را به دوران طاغوت برگردانند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: سپاه، بسیج و ستاد امربه معروف با کنسرت و جشن های شادمانی مخالف نیستند اما با کنسرتی که حد و مرز لازم نداشته باشد مخالف هستیم، از این رو باید حد و مرز و هنجارها رعایت شود.

سردار قاسمی با بیان اینکه نشاط اجتماعی باید در چارچوب قانون انجام شود، عنوان کرد: موسیقی پاپ و رقص اختلاط ممنوع است و باید موسیقی اصیل محلی ترویج داده شود.

وی بیان کرد: متأسفانه مشاهده می شود که خواننده ای را برای برگزاری کنسرت دعوت می کنند و میلیون ها پول را که می توان برای اشتغال هزینه کرد به این خواننده داده می شود تا ترویج فرهنگ بیگانه کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان اینکه برای برگزاری جشن می توان از گروه های سرود و تئاتر دعوت کرد، اذعان داشت: برخی در ایام دهه فاطمیه بحث نشاط اجتماعی را مطرح می کنند که ما با این اقدام آن ها مخالف هستیم.

سردار قاسمی با بیان اینکه سالن علامه فرزان اداره کل ارشاد استان برای برگزاری جشن ها مورد تایید است، گفت: اما با سالن های کفپوش و ورزشی مخالف هستیم و نباید رقص مختلط انجام شود.

وی بیان کرد: باید آیین نامه اداره کل ارشاد رعایت شود اما متأسفانه برخی از فرمانداران این آیین نامه را زیر سوال می برند و کنسرت ها با دستور دولتی ها انجام می شود نه با آیین نامه اداره کل ارشاد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی افزود: رهبر معظم انقلاب دانشگاه ها را از برگزاری کنسرت ها معاف کردند اما گاهی مشاهده می شود که رؤسای دانشگاه ها، سالن ها را برای برگزاری کنسرت اجاره می دهند و یک فرد شخصی یا یک مؤسسه غیردانشجویی در آن کنسرت برگزار می کنند که این موضوع توهین به دانشگاه و جسارت به محیط علمی است./880/پ203/ب1

ارسال نظرات