۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۵۵۳۸۹۹
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

بانکداری اسلامی مانع از ربا و قراردادهای غیرشرعی می شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: توجه به بانکداری اسلامی مانع از ربا و قراردادهای غیرشرعی می شود.
امام جمعه ارومیه

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با تأکید بر اهمیت صنعت بانکداری در توسعه و پیشرفت کشورها خاطرنشان کرد: از جمله مولفه های توسعه و رشد در شرایط امروز، برخورداری کشورها از بانکداری پیشرفته است.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و اگر نظام بانکداری توسعه یافته و به صورت پیشرفته به کار خود ادامه دهد می تواند در افزایش سرمایه گذاری موثر باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: با توجه به حاکمیت اسلام در ایران، اگر به بانکداری اسلامی توجه شده و قوانین احکام شرع مقدس اسلام رعایت شود از ربا و قرارداهای غیرشرعی جلوگیری شده و در توسعه اقتصادی کشور موثر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تأکید بر لزوم اجرای دقیق بانکداری اسلامی تصریح کرد: قوانین بانکداری باید با احکام اسلامی مطابقت داشته باشد.

امام جمعه ارومیه افزود: راه اندازی شعبه وحدت و هماهنگ با موازين شرعی اهل سنت و شیعه از افتخارات بانك انصار در كشور است که می تواند بخشی از دغدغه ها در رابطه با تحقق بانکداری اسلامی و رفع مشکلات اقتصادی مردم را پاسخ دهد./936/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات