۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۵۵۳۹۴۸
حجت الاسلام رضایی قمی:

غصب فدک، غصب مال و جایگاه ولی خدا در زمین است

استاد حوزه علمیه قم با استناد به این حدیث از امام صادق(ع) که فرمودند«وسعت فدک برای ما اهل بیت(ع) به اندازه تمام عالم بود»، گفت: این حدیث نشان می دهند فدک زمینی برای اهل بیت(ع) موضوعیت ندارد بلک غصب فدک، غصب مال و جایگاه ولی خدا در زمین بود.
حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضایی قمی، امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به سیره حضرت زهرا(س) و ماجرای غصب فدک و خطبه خوانی حضرت زهرا(س) در مسجد مدینه گفت: از امام صادق(ع) درباره ماجرای فدک و اهمیت فدک برای اهل بیت(ع) پرسش شد که امام صادق(ع) فرمودند« فدک برای ما به اندازه تمام عالم است».

وی افزود: این حدیث نشان می دهد که در اینجا باغ زمینی فدک برای اهل بیت(ع) موضوعیت ندارد بلکه اهمیت فدک و منظور از ماجرای فدک همان غصب مال و اموال ولی خدا است که عده ای جایگاه ولی خدا و امام معصوم(ع) را نادیده گرفته و امام معصوم را از اموالشان محروم کردند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: غصب فدک و ماجرای سقیفه انتقام از شمشیرهایی بود که امام علی(ع) در مصاف با کافران بر پیکره کافران و حکومت جاهلیت و شیطانی وارد کرده بودند.

حجت الاسلام رضایی قمی با استناد به حدیثی از امام علی(ع) خاطر نشان کرد: حکومت حق اهل بیت(ع) و امام معصوم است چرا که همانطور که امام علی(ع) در کلام خود می فرمایند حکومت مانند اسب سرکشی است که رسول خدا(ص) زمام آن را به امام علی(ع) دادند اما عده ای منفعت طلب به بهانه اینکه امامت و نبوت نمی تواند در یک خاندان جمع شود مهار این اسب سرکش را از دست امام علی(ع) گرفته و آن را در اختیار گرفتند اما از آن جایی که علم اداره حکومت و سوار شدن بر این مرکب را نداشتند انحراف بزرگی در اسلام و در مسیر ولایت و امت اسلامی ایجاد کردند.

وی با تأکید بر این که رسول خدا(ص) قاعده رسالت بودند و از آن جایی که امامت دنباله مقام نبوت است، حضرت رسول(ص) از طرف خدا، امام علی(ع) را به عنوان وصی خود قرار دادند، اظهار کرد: تعیین جانشین امری نبود از جانب پیامبر(ص) که پیامبر(ص) بخواهد برحسب نسبت خویشاوندی جانشین خود را انتخاب کند بلکه محور و قاعده انتخاب امام همچون نبوت در ید اختیار خداوند است و همانطور که در قرآن کریم تأکید شده« خدا خود عالم تر است که مقام نوبت و امامت را به چه کسانی بدهد».

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: براساس آنچه که بیان شد دغدغه اهل بیت(ع) برای فدک، دغدغه دنیا نبود بلکه دغدغه اهل بیت(ع) دغدغه ولایت بود و آن ارثیه ای که از حضرت زهرا(س) از سوی دشمنان غصب شد ولایتمداری و محبت مردم به خاندان رسالت بود که موجب شد حضرت زهرا(س) با آن جایگاه و شأن عظیم برای احقاق این حق وارد میدان شده و نخستین مدافع و شهید راه ولایت شوند./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات