۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۵۵۴۱۵۴
استاد حوزه علمیه خواهران:

رسیدن جوامع به حیات طیبه هدف غایی انقلاب اسلامی است

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه هدف غایی انقلاب اسلامی دست یابی و رسیدن جوامع به حیات طیبه است، گفت: حیات طیبه در اطاعت از خدا و ولی خدا خلاصه می‌شود.
سبک زندگی اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم خراسانی، استاد حوزه علیمه خواهران امروز در رواق حضرت خدیجه(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه قرآن کریم هدف غایی خلقت آدمی را دست یابی به حیات طیبه عنوان کرده و حیات طیبه را پاسخگوی تمامی نیازهای انسان می داند، گفت: به حیاتی، حیاتی طیبه گفته می‌شود که در آن برای تمامی نیازهای زندگی انسان اعم از نیازهای مادی، معنوی، روحی و جسمی برنامه منظم و مشخصی وجود داشته باشد و به این ترتیب می‌توان اسلام را همان دینی دانست که انسان را به حیات طیبه می‌رساند.

وی ولایتمداری را مهم‌ترین رکن حیات طیبه عنوان کرد و افزود: در نهج‌البلاغه ولایتمداری، کسب رزق حلال و قناعت از مهم‌ترین ارکان حیات طیبه عنوان شده است.

خراسانی با تأکید بر اینکه حیات طیبه تنها مختص انبیای و اولیاء نبوده و تمامی انسان‌ها می‌توانند حیات طیبه‌ای را داشته باشند، افزود: حیات طیبه در اطاعت از خدا و ولی خدا خلاصه می‌شود بنابراین هر کس که مطیع خدا، رسول خدا(ص) و اوصیای رسول خدا(ص)باشد حیاتش، حیات طیبه است.

وی عمل صالح و اجابت دعوت رسول خدا(ص) را از شاخصه‌های قرآنی حیات طیبه دانست، گفت: در آیه 112 سوره انعام و آیه 24 سوره انفال این دو شاخصه به عنوان شاخصه‌های حیات طیبه قیدشده است.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه به حیاتی، حیاتی طیبه گفته می‌شود که در آن برای تمامی نیازهای زندگی انسان اعم از نیازهای مادی، معنوی، روحی و جسمی برنامه منظم و مشخصی وجود داشته باشد، گفت: بر این اساس هدف غایی انقلاب اسلامی دست یابی و رسیدن جوامع به حیات طیبه است.

خراسانی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه حیات طیبه یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در زمینه حیات طیبه می فرمایند« قرآن حیات طیبه را به ما وعده داده است: «فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیاةً طَیِّبَة». (نحل: 97) حیات طیبه یعنی چه، زندگی پاکیزه یعنی چه یعنی زندگی‌ای که در آن، هم روح انسان، هم جسم انسان، هم دنیای انسان، هم آخرت انسان تأمین است؛ زندگی فردی در آن تأمین است، آرامش روحی در آن هست، سکینه و اطمینان در آن هست، آسایش جسمانی در آن وجود دارد؛ فواید اجتماعی، سعادت اجتماعی، عزت اجتماعی، استقلال و آزادی عمومی هم در آن تأمین است. قرآن اینها را به ما وعده داده است. وقتی قرآن می‌گوید: «فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیاةً طَیِّبَة»، یعنی همه‌ی اینها؛ یعنی آن زندگی‌ای که در آن عزت هست، امنیت هست، رفاه هست، استقلال هست، علم هست، پیشرفت هست، اخلاق هست، حلم هست، گذشت هست. ما با اینها فاصله داریم؛ باید به اینها برسیم»./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات