۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۵۵۴۲۱۵
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

کرامت بخشیدن به جایگاه زن مهمترین رسالت حوزه های علمیه خواهران است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، کرامت بخشیدن به جایگاه زن را مهمترین رسالت امروز حوزه های علمیه خواهران بیان کرد و گفت: نقش حوزه های علمیه خواهران در تبیین جایگاه زن در جامعه و ارتقاء همه جانبه آن غیرقابل انکار است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در جمع طلاب خواهر مدارس علمیه شهرکرد، با تأکید بر اینکه باید برای ادامه راه آماده و مهیا شویم و نگذاریم انسان از غافله کمال که به وسیله انبیاء الهی فراهم شده دور شود، گفت: مسؤولیت امروز حوزه های علمیه بسیار سنگین است که این سنگینی مسؤولیت، سختی کار را می طلبد.

وی با تأکید بر اینکه انجام رسالت بدون تحمل سختی ها محال است، افزود: اکنون که در ایام الله دهه فجر هستیم، باید راه و روش امام راحل را الگوی عملی خود در همه مراحل زندگی قرار دهیم و بدانیم امام خمینی(ره) بدون تحمل سختی ها نمی توانست به این جایگاه برسد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، امام خمینی(ره) را در تهذیب نفس، عبودیت، تحصیل علوم و برنامه ریزی بی نظیر دانست و ادامه داد: برنامه ریزی امام(ره) برای انجام امور آنقدر دقیق بود که کسبه و بازاریان وقت خود را با ایشان تنظیم می کردند و این کار آسانی نیست؛ نظم کاری در امور یکی از مهمترین ضرورتهای امروز کشور است که باید مورد توجه همگان خصوصا حوزویان قرار گیرد.

امام جمعه شهرکرد، اصلاح جهت فکری عموم مردم را یکی از مهمترین اولویتهای امام راحل برشمرد و اظهار کرد: به یقین جهت فکری و ایمان لازمه رشد هر انسانی است که می خواهد مسؤولیت سنگین خود را در قافله انسانیت انجام دهد.

وی با بیان اینکه طلاب حوزه های علمیه باید به جایی برسند که تنها به خدا اکتفا کنند و فقط از او بخواهند، تصریح کرد: مشکل بزرگ امروز کشور این است که مسؤولان دل در گرو خدا ندارند و در محاسبات خود به غلط از همه چیز و همه کس می ترسند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه دل بستن به آمریکا به خاطر آن است که نگاه توحیدی حاکم نیست، خاطرنشان کرد: کسی که می خواهد کار بزرگ انجام دهد تنها باید از خدا بترسد و این مهمترین نیاز امروز کشور است.

وی بندگی، اخلاص و شب زنده داری را مهمترین نیاز امروز حوزه های علمیه برشمرد و تصریح کرد: حوزه های علمیه باید ادامه دهنده راه امام خمینی(ره) به معنای واقعی کلمه باشند؛ اگر همانند امام شدیم در غافله انسانیت نقش آفرین خواهیم بود.

امام جمعه شهرکرد انقلاب را احیا کننده اسلام واقعی بیان کرد و گفت: دشمن به دنبال آن بود که نشان دهد اسلام ناکارآمد است و نمی تواند دولت شکیل دهد که امام این تفکر باطل را از ذهن ها زدود و نشان داد اسلام برای همه ابعاد زندگی انسان و جامعه برنامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با انتقاد از اینکه متأسفانه امروز در جامعه جایگاه زن آنچنان که اسلام می خواهد مورد توجه قرار نمی گیرد، افزود: نقش حوزه های علمیه خواهران در تبیین جایگاه زن در جامعه و ارتقاء همه جانبه آن غیرقابل انکار است.

وی، کرامت بخشیدن به جایگاه زن را مهمترین رسالت امروز حوزه های علمیه خواهران بیان کرد و ادامه داد: فلسفه وجودی حوزه های علمیه خواهران زمانی معنا پیدا می کند که منزلت زن در جامعه جایگاه خود را پیدا کند./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات