۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۵۵۴۴۵۵
حجت الاسلام دهنوی:

زنان و مردان حقوق همدیگر را در زندگی رعایت کنند

حجت الاسلام دهنوی با بیان این که زنان حضرت زهرا را در زندگی خود الگو قرار دهند، گفت: خوشبخت ترین زندگی در عالم، زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) است که مردم می توانند با الگو قرار دادن اهل بیت خوشبختی را به زندگی خود بیاورند.
حجت الاسلام دهنوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام دهنوی استاد حوزه علمیه قم جمعه شب در مسجد قائم شهر اختیارآباد کرمان، گفت: زنان و مردان باید حقوق همدیگر را در زندگی رعایت کنند.

وی افزود: اسلام بهترین دینی بوده که روایات زیادی در باب ازدواج و خانواده دارد اما در سبک زندگی غربی حقوقی اجرایی می شود که حق زن ضایع می شود.

حجت الاسلام دهنوی با بیان این که ازدواج باید از روی شناخت صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: بنیان خانواده در کشور های غربی متزلزل شده است و زن و شوهر حقوق همدیگر را رعایت نمی کنند.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: تمام روایات اسلام در مورد ازدواج و خانواده با فطرت و عقل انسان مناسبت دارد و در بحث خانواده زن و مرد در کنار هم باید حقوقی را رعایت کنند تا بتوانند زندگی خوبی داشته باشند.

وی با بیان این که رفتار مناسب مرد نسبت به زن زندگی خوشختی را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: برخورد پسندیده از تأکیدات مهم اسلام بوده که مردم باید در زندگی خود با خوشرفتاری و خوب سخن گفتن، زندگی خوبی داشته باشند.

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: خوب سخن گفتن و رفتار مناسب دو راه مهم خوشبختی انسان شمرده می شود و زندگی که خوشبختی در آن باشد، خداوند راضی است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: تهمت زدن و زدن همسر را مردان در زندگی خود نداشته باشند و کسی که اسم خود را مسلمان قرار داده نباید نسبت به همسر خود بدرفتار باشد.

وی با بیان این که زنان حضرت زهرا(س) را در زندگی خود الگو قرار دهند، بیان داشت: خوشبخت ترین زندگی در عالم، زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) است که مردم می توانند با الگو قرار دادن زندگی اهل بیت خوشبختی را به زندگی خود بیاورند.

حجت الاسلام دهنوی در پایان گفت: زندگی خوب زمانی برای انسان ها شکل می گیرد که با شناخت وارد زندگی شوند و بتوانند حقوق همدیگر را با عشق اجرایی کنند./9707/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات