۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۵۵۵۸۴۶
آیت‌الله شاهچراغی:

سبک زندگی حضرت زهرا در جامعه احیا شود

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای معرفی حضرت زهرا (س) است گفت: سبک زندگی حضرت زهرا (س) در جامعه احیا شود.
آیت الله شاهچراغی

به گزارش خبرگزاری رسا،آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در نشستی با شهردار سمنان با اشاره به برخی ویژگی‌ها و مشخصات زندگی حضرت زهرا (س) اظهار داشت: این بانوی بزرگوار دارای زندگی ساده‌ای بودند.

وی با بیان اینکه باید امروز این سبک زندگی به جامعه معرفی شود افزود: معرفی سبک زندگی ایشان در جامعه امروز امری ضروری بوده و باید از سوی مداحان در ایام مختلف و به‌ویژه در ایام فاطمیه ترویج شود.

نماینده ولی‌فقیه در سمنان ولایتمداری را دیگر ویژگی برجسته این بانوی بزرگ دانست و گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در مدت عمر مبارکشان همواره یار و یاور ولایت بودند.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه مداحان باید سبک زندگی ائمه اطهار و به‌ویژه حضرت زهرا (س) را برای مردم بازگو کنند تصریح کرد: مهم‌ترین درس بانوی بزرگ عالم حمایت از حضرت ولی‌عصر (عج) و نائب ایشان بود که ضرورت دارد این درس در جامعه امروز بیان و تبیین شود.

وی به دیگر ویژگی‌های حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: ایشان دعا برای همسایه و دیگران را مقدم می‌دانست و همواره پیش از دعا برای خود برای دیگران دعا می‌کردند.

سوگواره فاطمی در سمنان برگزار می‌شود

شهردار سمنان نیز در این نشست گفت: امسال هم‌زمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) سوگواره فاطمی در سمنان برگزار می‌شود.

سید محمد ناظم رضوی گفت: عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمه (س) نیز باید مانند عزاداری‌های ایام محرم و صفر باشکوه برگزار شود و بر این اساس شهرداری سمنان امسال اقدام به برگزاری سوگواره فاطمی کرده است.

وی با بیان اینکه مراسم سوگواری برای حضرت فاطمه زهرا (س) امسال در سمنان ساعت 9 صبح و در میدان کوثر برگزار می‌شود از شهروندان سمنان خواست در این مراسم سوگواری حضور گسترده داشته باشند./۹۶۹/د۱۰۲/ب۱

منبع: تسنیم

ارسال نظرات