۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۵۶۵۰۰
نیلچی‌زاده:

لقمه حلال، مسیر بندگی برای رسیدن به خداوند است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کسب لقمه حلال دراصل مسیر بندگی برای رسیدن به خداوند است، گفت: لقمه حلال راهی برای رسیدن به ملکوت است.
نیلچیزاده

به گزارش خبرگار خبرگزاری رسا، فروغ نیلچی‌زاده استاد حوزه و دانشگاه، امروز در جلسه هفتگی اخلاق با موضوع سبک زندگی اسلامی که در تالار شیخ صدوق(ره) حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)ربرگزار شد، گفت: سوره نور معجزه الهی و دارای خواص منحصر به فردی است که اگر انسان به تلاوت و تدبر در آن اهتمام داشته باشد معجزه آن را به یقین مشاهده خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه عادت کردن به انجام عمل صالح خوب است اما هدف نیست، ابراز کرد: هدف انسان نباید عادت کردن به انجام عمل صالح باشد بلکه عمل صالح را باید به گونه‌ای انجام دهد که آن عمل در وجودش به ملکه تبدیل شود.

نیلچی‌زاده ادامه داد: اگر عملی در وجود انسان ملکه شود اگر اراده فرد را نیز از او بگیرند به سبب ملکه شدن آن عمل فرد همچنان آن کار را انجام خواهد داد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه مراقبه در امور معنوی انسان را در انجام معنویات قدرتمند می‌کند، اظهار داشت: چنین فردی اگر از معنویات دور شود گویا دچار بیماری شده و کسل می‌شود.

وی درباره تاثیرات لقمه حلال، گفت: انسان زمانی می‌تواند تاثیر لقمه حلال را درک کند که شنیده‌هایش را به دیدنی و دیدنی‌هایش را به یافتنی تبدیل کند در این هنگام است که مدار نورانی که انسان را به ملکوت سوق می‌دهد به عینه مشاهده می‌کند.

نیلچی‌زاده اضافه کرد: لقمه حلال یک مسیر بندگی برای رسیدن به خداوند است، لقمه حلال حضور قلب، تدبر در قرآن، توجه به معاد و مرگ، توجه و محبت به والدین، انجام عمل صالح بدون منت و توجه به مستضعفان را افزایش می‌دهد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خداوند به یاری انسان نیازی ندارد، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: مرا یاری کنید تا یاریتان کنم؛ مقصود از این کلام یاری خواستن خداوند نیست بلکه منظور رسیدن انسان به درجه‌ای از معرفت است که خود را برای خدا وقف کند./813/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات