۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۵۵۶۵۲۵
معاون فرهنگی مدرسه فاطمیه خرم آباد:

کتابخوانی لازمه سلامت روح و روان افراد است

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه خرم آباد بر ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ کتابخوانی تأکید کرد و گفت: این مهم سلامت روحی و روانی جامعه را تضمین می کند.
 مسابقه کتابخوانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، سمیه موحدی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد، ظهر امروز در برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات سیر مطالعاتی در این مدرسه گفت: در این مراسم از 13 نفر از طلاب برگزیده تجلیل می شود.

وی با بیان اینکه دو نفر از خواهران طلبه از افراد فوق برگزیدگان استان لرستان هستند، افزود: موفقیت طلاب در این زمینه مایه افتخار مدرسه است.

موحدی برگزاری مسابقات کتابخوانی را با هدف تشویق و ترغیب طلاب به فرهنگ مطالعه خواند و خطاب به طلاب بیان کرد: گرایش به سمت فرهنگ مطالعه افزون بر کتب درسی لازمه ارتقای سطح اطلاعات عمومی است.

وی هدف از برگزاری مسابقات کتابخوانی ترویج و تبیین فرهنگ کتابخوانی و فرهنگ دینی دانست و گفت: کتابخوانی روح و روان فرد را سیقل می دهد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد با اشاره به اینکه مراسم تجلیل امروز به خاطر برگزاری مسابقات سیر مطالعاتی در فصل بهار و تابستان گذشته بوده است، ابراز امیدواری کرد که در سال جدید تعداد طلاب شرکت کننده در مسابقات کتابخوان افزایش یابد.

وی در ادامه گفت: برای تقویت فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در جامعه باید مسابقات کتابخوانی را به رقابتی مثبت تبدیل کرد و آموزش و پرورش در این زمینه نقش بسزایی دارد.

موحدی فضای مجازی را از مهم ترین عواملی عنوان کرد که موجب کاهش فرهنگ کتابخوانی در جامعه شده است و خاطرنشان کرد: با استفاده از شیوه های مختلف و با تبیین فرهنگ کتابخوانی باید در راستای کاهش آسیب های اجتماعی حاصل از فضای مجازی اقدام کرد./9451//۲۰۳/خ

ارسال نظرات