۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۵۵۶۵۶۶

برگزاری اختتامیه "جشنواره ملی کتاب نابینایی و کم بینایی"

شادکام دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی کتاب نابینایان و کم‌بینایان گفت: در آیین اختتامیه از هر یک از گروه‌ نویسندگان کم‌بینا و نابینا سه برگزیده معرفی و تجلیل خواهند شد.
نا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری کتاب، نخستین «جشنواره ملی کتاب نابینایی و کم بینایی» امروز دوشنبه (۷ اسفند ماه) به پایان راه می‌رسد و برگزیدگان خود را خواهد

انجمن نابینایان ایران با همکاری مؤسسه خانه کتاب، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان بهزیستی کشور، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و انجمن علمی و آفرینش‌های هنری معلولین ایران، با هدف ارج نهادن به تلاش و کوشش نویسندگان، پژوهشگران، مترجمان، مصححان و پدیدآورندگان آثار مکتوب با موضوع نابینایی و کم‌بینایی و همچنین نابینایان و کم‌بینایان اهل قلم، نخستین جشنواره ملی نابینایی و کم‌بینایی را برگزار می‌کند.

مطابق با اظهارات منصور شادکام؛ دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی کتاب نابینایان و کم‌بینایان در این جشنواره، 13 عنوان کتاب برای بررسی در مرحله دوم داوری از سوی موسسه خانه کتاب، اعلام شد. داوران نخستین جشنواره کتاب نابینایان و کم‌بینایان در این مرحله در حوزه‌های تاریخ و نقد، دین و ادیان، روان‌شناسی، تاریخ،‌ کودک و نوجوان‌،‌ یک اثر و در بخش‌های داستان و شعر سه اثر و علوم‌اجتماعی دو اثر را برای ورود به مرحله دوم داوری منتخب کردند.

دبیر نخستین جشنواره کتاب نابینایان و کم‌بینایان درباره اهداف برگزاری این جشنواره به ایبناگفت: تأکید بر توانمندی افراد نابینا و کم‌بینا در حوزه نویسندگی و خلق اثر، همچنین معرفی و حمایت از نویسندگانی که برای انتشار اثر خود از توانایی مالی برخوردار نیستند، به‌عنوان اهداف برگزاری نخستین جشنواره ملی تعیین شده است.

شادکام درباره تعداد برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کتاب نابینایان و کم‌بینایان گفت: در آیین اختتامیه از هر یک از گروه‌ نویسندگان کم‌بینا و نابینا سه برگزیده معرفی و تجلیل خواهند شد؛ علاوه براین در نظر داریم که یک عنوان کتاب برگزیده و یک ناشر فعال در حوزه تولید کتاب‌های گویا نیز تجلیل می‌شوند.

آیین اختتامیه «جشنواره ملی کتاب نابینایی و کم بینایی» امروز؛ دوشنبه (۷ اسفند ماه) ساعت 15 و 30 دقیقه در فرهنگسرای اندیشه به نشانی تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به پل سید خندان، پارک اندیشه، فرهنگ سرای اندیشه، تالار اندیشه برگزار می‌شود./925/د 103/ش

 

ارسال نظرات