۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۵۶۶۵۵
آیت الله صدیقی:

شهوات و حب ریاست و شهرت انسان را زندانی می‌کند

امام جمعه موقت تهران با بیان این که برای رسیدن به مقصد اعلی باید مراقبه کنیم و به دستورات الهی التزام عملی داشته باشیم، گفت: گرایش‌ها، شهوات، حب ریاست و شهرت انسان را زندانی می‌کند.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در کلاس درس اخلاق که شامگاه گذشته در مسجد جامع ازگل برگزار شد، گفت: قرآن کریم سرشار از پیام‌های سازنده و تکان دهنده است.

وی افزود: در زندگی برای خدا و رسول حساب باز کنیم و بدانیم در هر کاری باید رضای خداوند متعال را در نظر داشته باشیم. اگر می‌خواهیم از عمر خود، حاصلی داشته باشیم اطاعت از خدا و رسول، حاصل و میوه عمر ماست.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: هر عملی که در جهت غیر از طاعت خدا و رسول باشد آن عمل تباه و از بین رفتنی است. کسی می‌تواند از خدا و رسول اطاعت کند که نور ایمان به قلب او بتابد.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر در گذشته هر عملی انجام داده‌ایم از حال حاضر تصمیم بگیریم که باقی عمر را به اطاعت از خدا و جلب رضای حق تعالی بگذرانیم و تمام اعضا و جوارح را در این جهت به کار بگیریم.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: اگر در گذشته برای جلب رضای دوستان و اطرافیان کاری انجام می‌دادیم از امروز تنها رضای خدا را در نظر بگیریم. اگر قلب مان را به نور معرفت و ایمان آراسته نکنیم، ضعیف شده و نمی‌تواند در مقابل زشتی‌ها و آلودگی‌ها مقاومت کند.

وی در ادامه افزود: اگر از شر آلودگی‌ها به خدا پناه بردیم، بدانیم خداوند رحمان و غفار است و آغوش رحمت خود را به روی هیچ بنده‌ای نمی‌بندد، خداوند در رفاقت خود صادقانه است. اگر زیر پرچم ولایت قرار بگیریم خداوند متعال از ما دستگیری می‌کند و در این راه ما را تنها نمی‌گذارد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه بیان داشت: مؤمنون کسانی هستند که دین آنها شناسنامه‌ای نیست بلکه به خدا، انبیا، اولیا و ملائکه ایمان و باور قلبی دارند. رسول الله، عین الله هست و وجود نازنین ائمه هدی ناظر به اعمال و شئونات ما هستند، مراقب باشیم به گونه‌ای رفتار نکنیم که وجود و نظارت آنها را انکار کنیم.

آیت الله صدیقی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به مقصد اعلی باید مراقبه داشته باشیم و به دستورات الهی التزام عملی داشته باشیم. گرایش‌ها، شهوات، حب ریاست و شهرت انسان را زندانی می‌کند. گناهان دست و پای انسان را می‌بندند و طاقت و مقاومت را از انسان می‌گیرند.

وی در پایان با بیان اینکه گناه دروغ بدتر از شراب و گناه غیبت بدتر از زناست، بیان کرد: گناهان انسان، دعاهای او را زندانی می‌کند، توبه کنیم و از خداوند بخواهیم دست و پای بسته ما را باز کند. رعایت نکردن حقوق والدین و بسیاری از گناهان دیگر اراده انسان را ضعیف می‌کنند./969/پ202/ب1

ارسال نظرات