۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۵۶۸۶۹

برگزاری مراسم شهادت جعفر بن ابی طلاب در نیوکاسل انگلیس

مراسم شهادت جعفر بن ابی طلاب در نیوکاسل انگلیس با حضور نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا برگزار شد.
حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم شهادت جعفر بن ابی طالب (ع) با حضور حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا در حسینیه انجمن در شهر نیوکاسل انگلیس برگزار شد.

حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری در این مراسم و در جمع شیعیان مقیم نیوکاسل گفت: حضرت جعفر بن ابی طالب (ع) به دین مبین اسلام ایمان آورد و پشت سر رسول اکرم (ص) به نماز ایستاد و یکی از افرادی بود که شباهت اخلاقی و ظاهری بسیاری به پیامبر اعظم (ص) داشت.

وی افزود: جعفر بن ابی طالب (ع) یکی از اولین افرادی بود که به حبشه مهاجرت کرد و خداوند متعال به علت قطع دو دستش در جنگ «مؤتة» به او دو بال در بهشت داده است که در کنار فرشتگاه بتواند پرواز کند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی ادامه داد: جعفر بن ابی طالب (ع) برادر کوچک امیر المومنین علی (ع) بود که نشستند در کنار فقرا و غذا خوردن با آنان را بسیار دوست می‎داشت به طوری که لقب پدر مسکینان را به اون دادند.

وی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) تاکید کرد که این صحابه رسول اکرم (ص) هیچ گاه لب به شراب نزد، دروغ نگفت و بت‎ها را پرستش نکرد.

حجت الاسلام کشمیری جعفر بن ابی طالب (ع) را از مسببان اصلی اسلام آوردن نجاشی دانست و تصریح کرد: وی صفات نبی اکرم (ص)، محاسن دین اسلام و دیدگاه این دین نسبت به مسیحیت و حضرت مریم (ص) را برای نجاشی به خوبی تبیین کرد و نجاشی به شدت تحت تاثیر سخنان جعفر بن ابی طالب (ع) قرار گرفت به طوری که افرادی را برای دیدار با رسول اکرم (ص) به همراه هدایای زیادی به مکه فرستاد./994/ب902/ف

ارسال نظرات