۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۵۵۶۹۴۶
حجت الاسلام والمسلمین اسلامی:

هیچ کشوری اجازه دخالت و اظهار نظر در مسائل دفاعی ایران را ندارد

نماینده خبرگان با بیان این که هرگز مردم اجازه نخواهد داد بر سر امنیت ملی و مسائل دفاعی کشور مذاکره شود، گفت: صنعت موشکی ایران به امنیت ملی و مسائل دفاعی کشور مربوط می‌شود و هیچ کشوری اجازه دخالت و اظهار نظر در این‌باره را ندارد.
حجت الاسلام علی اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که مذاکره با دشمن فی‌نفسه مشکلی ندارد، اظهار داشت: متأسفانه در مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵  شرایط برای مذاکره فراهم نبود.

حجت الاسلام و‌المسلمین اسلامی افزود: وجود جاسوس در میان مذاکره کنندگان،‌ عدم تسلط کافی به مسائل تخصصی دیپلماتیک و حسن ظن بی‌مورد و ساده‌لوحانه به دشمنان از جمله مواردی است که برجام را به مذاکره‌ای ناموفق تبدیل کرد.

وی ابراز داشت: پیش از آغاز هر مذاکره‌ای میان ایران و گروه ۱+۵، مسؤول سیاست خارجه ایالات متحده، تأکید می‌کرد که اگر مذاکرات هسته‌ای با شکست روبرو شود، آمریکا تمام گزینه‌های برخورد با ایران را بررسی خواهد کرد؛ همین یاوه‌گویی‌ها ترس را در دل مسؤولان و مذاکره کنندگان ایرانی می‌انداخت تا برای جلوگیری از آن حمله احتمالی امتیازات بیشتری به طرف مقابل پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: افرادی به نمایندگی از ایران به مذاکره با آمریکایی‌ها رفته بودند که در گفت‌وگوهای مختلف با رسانه‌ها تکرار می‌کردند که اگر آمریکا جنگ نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کند، ایران به سرعت نابود می‌شود.

امام جمعه تاکستان عنوان کرد: در حین مذاکرات هسته‌ای، رهبر معظم انقلاب بار‌ها به مسؤولان گوشزد کردند که آمریکا عهد شکن بوده و قابل اعتماد نیست، از این رو همه تعهدات خود با به یکباره عملیاتی نکنید تا مطمئن شوید دشمن نیز به تعهدات خود عمل می‌کند.

وی افزود: متأسفانه مذاکره کنندگان هسته‌ای توجهی به مطالبات رهبر معظم انقلاب در کم و کیف اجرای تعهدات طرف مقابل نداشتند و تعهدات خود به یکباره انجام دادند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان تصریح کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران پس از موفقیت در مذاکرات هسته‌ای، امروزه مسأله مذاکرات موشکی را نیز پیش می‌کشند تا جمهوری اسلامی ایران را به طور کلی خلع سلاح کنند.

 

وی با ابراز گلایه از برخی مسؤولان، عنوان کرد: متأسفانه برخی از مسؤولان همانگونه که مذاکرات هسته‌ای را تنها راه نجات کشور از بحران اقتصادی معرفی می‌کردند، امروزه نیز تأکید دارند که محدود کردن قدرت موشکی ایران می‌تواند سد تحریم‌ها را بشکند.

امام جمعه تاکستان اظهار داشت: صنعت موشکی ایران به امنیت ملی و مسائل دفاعی کشور مربوط می‌شود و هیچ کشوری اجازه دخالت و اظهار نظر در این‌باره را ندارد.

وی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی ایران با مشاهده رفتار ناشیانه برخی از مسؤولان، طمع می‌کنند تا پیشنهادهای جدیدی برای مذاکره مطرح کنند، ابراز داشت: ملت شریف ایران با تمام قدرت و توان خود در برابر گستاخی‌های آمریکا ایستاده است و هرگز اجازه نخواهد داد بر سر امنیت ملی و مسائل دفاعی کشور مذاکره شود./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات