۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۵۵۷۰۵۰
کارشناس دینی:

آزادی به معنای لجام گسیختگی نیست

مدیر مدرسه علمیه فاطمی قم با بیان اینکه «آزادی» به معنای فراهم آوردن زمینه رشد و سعادت مردم جامعه است، گفت: آزادی به معنای لجام گسیختگی نیست و نباید برای برخی مقاصد سیاسی و یا غیره از آن سوء استفاده کرد.
حجت الاسلام علی محبی

حجت الاسلام علی محبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه نظام اسلامی بر پایه «استقلال» شکل گرفته است، گفت: استقلال یکی از ارکان جمهوری اسلامی است که با تحقق آن مردم ایران از وابستگی به شرق و غرب رهایی پیدا کردند و این اصل طی این چهاردهه ای که از انقلاب اسلامی می گذرد، نه تنها ضعیف نشده بلکه بی تردید بر آن افزوده هم شده است.

مدیر مدرسه علمیه فاطمی ادامه داد: ولایت فقیه و مردم ولایت مدار ایران اسلامی ارکان استقلال کشور هستند؛ مردم شریف ایران از همان ابتدای انقلاب پای آرمان های امام راحل ماندند و بعد از ایشان نیز همچنان پشتیبان ولایت فقیه باقی ماندند.

اصل رهبری دینی و ولایت پذیری مردم علت مبقیه استقلال کشور است

وی اصل رهبری دینی و ولایت پذیری مردم را علت مبقیه استقلال کشور خواند و اظهار داشت: اگر چنانچه مردم امروزه نیز با همان شور انقلابی ابتدای انقلاب متکی به خداوند، قرآن کریم و معصومان(ع) باشند، بی شک دشمن نخواهد توانست به استقلال کشور خدشه ای وارد کند.

حجت الاسلام محبی با اشاره به اینکه دشمنان درصدد از بین بردن استقلال کشور هستند، تنها راهکار حفظ استقلال جمهوری اسلامی را توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دانست و ابراز داشت: رهبری همواره بر این مسأله تأکید دارند که برای حفظ خوداتکایی جامعه باید جلوی وابستگی به غرب و نفوذ دشمن در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را گرفت تا بعد معنویت انقلاب اسلامی شفاف باقی بماند.

پژوهشگر حوزوی با اشاره به اینکه خوداتکایی جمهوری اسلامی به آسانی به دست نیامده و مردم شریف ایران، استقلال کشور را با فدا کردن جان شان حفظ کرده اند، عنوان کرد: استکبار جهانی از مشاهده خودکفایی کشور ما احساس خطر کرده و همواره درصدد از بین بردن استقلال جمهوری اسلامی ایران است و می خواهد کشور ما را وابسته به خود کند.

وی با بیان اینکه «آزادی» به معنای فراهم آوردن زمینه رشد و سعادت مردم جامعه است، تصریح کرد: آزادی به معنای لجام گسیختگی نیست و نباید از آن برای برخی مقاصد سیاسی سوء استفاده کرد.

«عدم وحدت مسؤولان» خطر بزرگی برای استقلال کشور به حساب می آید

حجت الاسلام محبی با اشاره به اینکه «عدم وحدت مس‍ئولان» خطر بزرگی برای استقلال کشور به حساب می آید، بیان کرد: وحدت باید در جامعه به ویژه میان مسؤولان حفظ شود، چراکه اگر مسئولان با یکدیگر وحدت نداشته باشند راه نفوذ دشمن به کشور باز شده و استقلال کشورخدشه دار می شود./۸۴۱/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات