۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۵۵۷۲۵۵
با شعار قرآن منادی اتحاد؛

اختتامیه بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج برگزار شد

اختتامیه بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج در مجتمع فرهنگی ۵ آذر برگزار شد.
جیحونی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت‌الاسلام جیحونی معاون تعلیم و تربت بسیج کشور امروز در اختتامیه بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج که در مجتمع فرهنگی 5 آذر برگزار شد، گفت: افتخار بزرگی برای کشورمان است که در این مقطع فعالیت‌های قرآنی در آن گسترش یافته است.

وی با بیان اینکه در مدت 25 سال برگزاری مسابقات شاهد زحمات زیادی از طرف بسیج بودیم که جای تقدیر و تشکر دارد، عنوان کرد: پس از روی کار آمدن سردار جعفری و تشکیل معاونت تعلیم و تربیت فعالیت‌های قرآنی در اختیار معاونت بسیج قرار گرفت.

حجت‌الاسلام جیحونی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی فراوانی صورت گرفته است، ابراز کرد: ایجاد زیرساخت‌های اولیه، شناسایی و جذب مدیران دار‌القرآن‌ها در سطوح مختلف، راه اندازی دارالقرآن در سطح استان و نواحی بسیج و تهیه محتوا بخشی از این فعالیت‌ها بوده است.

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج کشور اظهار داشت: از مجموع 25 دوره مسابقات قرآنی شش دوره آن را بسیج بر عهده داشته است که از تولید محتوا و فعالیت‌های پژوهشی نیز حمایت کرده است.

وی با اشاره به رویکرد جدید بسیج درباره فعالیت‌های قرآنی، گفت: هم‌افزایی با موسسات قرآنی و جلوگیری از کارهای تکراری رویکرد جدیدی است که با آن در نظام قرآنی تفکرات رهبر معظم انقلاب اجرایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام جیحونی با اشاره به شعار این دوره مسابقات، گفت: «قرآن منادی اتحاد» شعار این دوره مسابقات بود و این  رقابت ها در 14 رشته برای برادران و دو رشته مخصوص خواهران برگزار شد.

همچنین در این اختتامیه اسامی نفرات برتر بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم بسیج در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم در دو بخش آقایان و بانوان همزمان با آخرین روز این مسابقات اعلام شد.

این دوره از مسابقات از ۹ تا ۱۲ اسفند ماه همراه با گرامیداشت شهدای مدافع حرم، حافظان حریم قرآن و عترت ویژه گروه‌های تربیتی صالحین و آحاد بسیجیان در سازمان بسیج مستضعفان برگزار شد و ۳۲ نفر از شرکت‌کنندگان به مرحله فینال این مسابقات راه‌یافتند.

اسامی نفرات برتر به شرح زیر است:

در بخش آقایان رشته حفظ کل زیر ۱۶ سال علی فیضی، علی امیری، و یاشار محمدیان به ترتیب رتبه های نخست تا سوم را به خود اختصاص دادند،‌ همچنین در رشته حفظ ۲۰ جزء زیر ۱۶ سال  مهدیبرنده، شعیب بهنجه، امیرحسین صالحی برگزیدگان اول تا سوم شدند.

در رشته حفظ ۱۰ جزء زیر ۱۶سال یوسف ناصری، سبحان بحق عالی گر، فیص الله کر و در رشته ترتیل زیر ۱۶سال  علیرضا خالقی، احسان اسدی، علی صادقی، به ترتیب اول تا سوم شدند.

در رشته قرائت تقلیدی زیر ۱۶ سال مهدی جعفری، امیرمهدی قربانی، حسین عباسی و در رشته قرائت زیر ۱۶ سال ماهان کاظمی، امیرمحمد میرابی و علی مرتضایی، رتبه اول تا سوم این رشته را به خود اختصاص دادند.

همچنین در رشته حفظ کل بالای ۱۶ سال عبدالله محمدی نژاد، نوید رزم جو، محمدرضا جاهدی نیا و در رشته قرائت بالای ۱۶ سال مسعود نوری، مهدی هدایتی فر و یوسف جعفرزاده به ترتیب نفر اول تا سوم شدند.

در این مسابقات نفرات برتر برگزیده تیمی در بخش ترتیل محمدرضا عباسیان و علی قنبری بودند و  در بخش قرائت مجلسی حمیدرضا نصیری و وحید خزائی به مقام اول و دوم دست یافتند.

همچنین در بخش ۱۰ جزء تیمی   آقایان علیرضا قلی زاده و هادی رضایی و در بخش ۲۰ جزء تیمی احمد برزگر و محمد داوریان به ترتیب نفرات اول و دوم شدند.

در بخش بانوان رشته قرائت فائزه سادات قریشی، زهرا سهرابی و هاجر عسگری و در رشته حفظ کل زیبا زازع مویدی، رقیه رضایی و عطیه تبیانیان به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

همچنین در رشته تیمی به ترتیب استان خراسان رضوی، زنجان و قم اول تا سوم شدند./۸۱۳/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات