۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۵۵۷۳۶۹
آیت الله طبرسی:

انقلابی ماندن، سدی در برابر نفوذ جریان های سکولار در حوزه است

نماینده ولی فقیه در مازندران انقلابی ماندن حوزه را یک اصل مهم دانست و گفت: تقویت تفکر انقلابی در حوزه یکی از بهترین راهکارهای جلوگیری از نفوذ جریان های سکولار است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در آیین تجلیل از طلاب ممتاز مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری، با بیان این که طلاب و حوزویان باید در همه عرصه ها ممتاز باشند، گفت: ممتاز بودن یک طلبه تنها به خوب درس خواندن نیست بلکه در اخلاق، زهد و تقوا نیز باید ممتاز باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که طلاب در همه حال مراقب رفتار و اعمال خود در جامعه باشند، تصریح کرد: مردم حوزویان را نماد دین و ارزش های الهی در جامعه می دانند و اگر خدای ناکرده خطایی از یک طلبه ای سر بزند به پای دین نوشته می شود.

آیت الله طبرسی با بیان این که علمای بزرگ شیعه حتی لحظه ای از معنویت و اخلاق دور نبوده اند، تصریح کرد: توجه به این دو اصل مهم در حوزه شخصیت های بزرگی همچون امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پرورش داده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که امروز نیز حوزه های علمیه باید طلابی پرورش دهند و تربیت کنند که در تراز انقلاب اسلامی و معارف ناب الهی باشند، بیان داشت: این حوزویان بودند که در چهار دهه اخیر با قدرت پای انقلاب و آرمان های آن ایستادند.

وی با بیان این که اخلاق، معنویت و علم در حوزه باید توأمان با هم رشد کند و تقویت شود، خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن یک طلبه از اخلاق و معنویت آسیب جدی به آینده صنفی او وارد خواهد کرد.

امام جمعه ساری تصریح کرد: یک طلبه اگر از اخلاق و معنویت جدا باشد و تنها به درس خواندن بپردازد به طور حتم نمی تواند به درجات عالی در حوزه دست پیدا کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری یکی از وظایف مهم حوزه های علمیه را پاسخگویی به نیازهای روز جامعه دانست و خاطرنشان کرد: حوزه و روحانیت همواره در کنار پاسخگویی به نیازهای جامعه هدایت فکری و دینی جامعه را عهده دار بوده است.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که طلاب نباید نسبت به مسائل روز جامعه بی تفاوت باشند، تصریح کرد: یک طلبه انقلابی باید با رصد دقیق شرایط روز جامعه در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی می تواند به نیازهای مخاطب خود پاسخ دهد در غیر این صورت از تحولات جامعه باز خواهد ماند.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید اندیشه های ناب سیاسی را در جامعه امروز ترویج کنند، خاطرنشان کرد: امروز گسترش علم و تکنولوژی موجب افزایش تحرکات دشمن در بخش های مختلف به ویژه فضای مجازی شده  که مقابله با اندیشه های انحرافی در این فضای ملتهب یکی از رسالت های حوزویان است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که حوزه هیچ گاه نسبت به وضعیت فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی جامعه بی تفاوت نبوده است، بیان داشت: حوزویان با موضع گیری صریح و به موقع و همچنین تبیین و روشنگری نقش بسیار مؤثری را در هدایت جامعه به سمت سعادت و تعالی ایفا کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت هوشیاری و دقت طلاب و حوزویان نسبت به جریان های خطرناک و انحرافی تأکید کرد و گفت: حوزویان باید خطر جریان های سکولار در حوزه را جدی بگیرند و نباید در این خصوص بی تفاوت عمل کنند.

آیت الله طبرسی با بیان این که جریان های انحرافی همواره در کمین نشسته اند تا راهی برای نفوذ در حوزه پیدا کنند، خاطرنشان کرد: رصد دقیق و هوشمندانه این جریان های خطرناک و هوشیاری و بصیرت در برابر آنها باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود انقلابی ماندن حوزه را یک اصل مهم دانست و بیان داشت: تقویت تفکر انقلابی در حوزه یکی از بهترین راهکارهای جلوگیری از نفوذ جریان های سکولار در این مرکز مهمی علمی و دینی است./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات