۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۵۵۷۷۶۱

مراسم بزرگداشت ‌آیت الله گلپایگانی برگزار شد

بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله سید محمدرضا گلپایگانی با حضور مراجع و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد.
آیت الله گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله سید محمدرضا گلپایگانی امشب با حضور مراجع و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی و نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع تقلید حضور داشتند.

همچنین آیات سید هاشم حسینی بوشهری، سید محسن خرازی، سید محمد غروی، مرتضی مقتدایی، محمدعلی گرامی، محمد جو.اد فاضل لنکرانی، سید محمد سعیدی، حسن عالمی، سید ابوالفضل میرمحمدی، علوی بروجردی، سید هاشم بطحائی، عبدالله خائفی، فقیه یزدی، حجج اسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، ملکا، ربانی و رفعتی از دیگران حاضران در این مراسم بودند.

شرکت کنندگان در این مراسم با قرائت قرآن کریم و ذکر فاتحه یاد و خاطره مرحوم آیت الله گلپایگانی را گرامی داشتند و برای این مرجع فقید علو درجات را از خداوند متعال خواستار شدند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رفیعی عضو هیأت علمی جامعة المصطفی با اشاره به نقش مهم علما در دوران غیبت گفت: علمای شیعه در دوران غیبت ۵ کار اساسی برای حفظ دین کردند، مرزبانی بالندگی و حفظ ارکان شریعت در غیبت بر عهده علما قرار داده شده که محافظان مرز اسلام هستند و اجازه ورود به شیطان نمی دهند.

وی با اشاره به شخصیت مرحوم آیت الله گلپایگانی، رابطه این مرجع فقید با حضرت امام و رهبری را بسیار صمیمی دانست و افزود: مرحوم آیت الله گلپایگانی همواره با امام و انقلاب همراه بودند و از نظام اسلامی حمایت می کردند و این روند بعد از حضرت امام، در زمان رهبری مقام معظم رهبری وجود داشته است./1323/

ارسال نظرات