۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۵۵۷۷۷۷
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

مراجع در طول تاریخ سیاسی بودند/ آیت الله گلپایگانی همراه انقلاب، امام و حامی رهبری بود

مرحوم آیت الله گلپایگانی همراه امام و انقلاب بود و فرمودند که هیچ نظامی برای خدمت به مردم با ارزش تر از نظام اسلامی نیست.
مراسم بزرگداشت مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه در مراسم بزرگداشت آیت الله گلپایگانی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: ائمه طاهرین(ع) همواره نگران دوران غیبت بوددند چون امام حضور ظاهری ندارد.

وی نام دیگر دوران غیبت را دوران حیرت دانست و افزود:  بر اساس روایت انسان ها در دوران غیبت از هلاکت نجات پیدا نمی کنند مگر این که ثابت قدم باشند و برای ظهور دعا کنند؛ پیامبر از آمدن ضلالت نگران بودند و این که گفتند حفظ دین بسیار مشکل است به جهت همین خطرات است.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: در این دوران دینداری، صبر بر غیبت و حفظ از گناه ثواب هزاران شهید را دارد و افراد  از مردم زمان گذشته مقام بالاتری دارند،  مرزبانی بالندگی و حفظ ارکان شریعت در غیبت بر عهده علما قرار داده شده که محافظان مرز اسلام هستند و اجازه ورود به شیطان نمی دهند.

وی ادامه داد: بر اساس روایات زیارت و نشستن با عالم مانند بودن در کنار پیامبر و ائمه(ع) است؛ علمای شیعه بعد از غیبت ۵ کار اساسی برای حفظ دین کردند که یکی نشر علوم و دانش های اسلامی است، حضرت  امام فرمود اگر فقهای عزیز نبودند معلوم نبود امروز چه چیزهای را به عنوان علم اسلامی به خورد جامعه می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی کار دیگر علما را برخورد و مقابله با جریان های انحرافی ضد شیعه دانست و ابراز داشت: اگر علما نبودند این جریان ها کار‌خود را می کردند و اثرگذار می شدند

وی عنوان کرد: خدمات دیگر علمای شیعه خدمات فرهنگی و  اجتماعی است، حوزه های علمیه هیچگاه وابستگی دولتی نداشته و توسط مراجع اداره می شود که در راستای خمت فرهنگی است، مرحوم آیت الله گلپایگانی اهمیت بسیاری هم به خدمات اجتماعی مثل بیمارستان و رسیدگی به امور مستمندان می داد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به خدمات سیاسی علمای شیعه، رابطه حضرت امام و مرحوم آیت الله گلپایگانی را بسیار صمیمی دانست و خاطرنشان کرد: مراجع در طول تاریخ سیاسی بودند و تایید ظلم نکردند که اگر علما سیاسی نبودند اینقدر شهید نمی دادند.

وی با اشاره به خدمات مرحوم آیت الله گلپایگانی اضافه کرد: ایشان همراه امام و انقلاب بود و فرمودند که هیچ نظامی برای خدمت به مردم با ارزش تر از نظام اسلامی نیست؛ بعد از امام نیز  همانگونه از رهبر انقلاب حمایت می کردند؛ بنابراین مسائل دین در دوران غیبت به عالم متخصص واگذار شده و اگر انسان جایی دیگر برود ضربه می خورد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات