۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۵۵۸۰۹۳
امام جمعه ملایر:

نهضت تبلیغ "چهره به چهره " را احیا کنیم

حجت الاسلام برقراری گفت: راه‌حل مشکلات فرهنگی تبلیغات گسترده در ابعاد مختلف است و باید در پارک‌ها، میهمانی‌، کلاس درس و هر مکانی که امکان تبلیغ چهره به چهر وجود دارد باید از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم.
حجت الاسلام برقراری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام محمد‌باقر برقراری امام جمعه موقت ملایر در جلسه مجمع طلاب ملایر که روز پنجشنبه برگزار شد ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) توضیحاتی درباره وضعیت شهر ملایر ارائه داد و اظهار داشت: ریاست دانشگاه ملایر بلاتکلیف است و هنوز تعیین نشده است و امور آن تحت سرپرستی اداره می‌شود.

وی درباره وضعیت اغتشاشگران فتنه 96 در ملایر گفت: اغتشاشگران از میدان چمران ملایر به سمت میدان امام حسین(ع) حرکت کرده و در مسیر حرکت ابتدا پرچم را پایین کشیده و بعد از آن شیشه‌ها و درب دفتر امام جمعه را شکسته و وارد آن شدند.

امام جمعه موقت ملایر در ادامه افزود: دو نفر از دستگیر شده‌های این جریان که نقش لیدر اغتشاشگران را داشتند، بعد از آزادی همراه پدر خود به نماز جمعه و دفتر امام جمعه آمدند و نسبت به کارهای صورت گرفته عذرخواهی کردند.

وی ادامه داد: این دو فرد که از اقدامات خود پشیمان شده بودند، در بیان علت شرکت و رهبری کردن اغتشاشات گفتند که تحت تأثیر محیط قرار گرفته‌اند و به‌نوعی جوزده شده بودند.

حجت الاسلام برقراری افزود: درخواستی از این دو فرد داشتیم که هرچه واقعیت و پشت پرده‌ای بوده در مصاحبه‌ای شرح دهید و اگر چیزی هم نبوده است، به‌صورت واضح بگویید؛ چراکه رسانه‌های معاند درحال لجن‌پراکنی هستند.

وی با بیان این‌که آتش زدن پرچم در ملایر رخ نداده است، بیان کرد: در میدان جوکار ملایر، یکی از اغتشاشگران که به گفته خود او وعده مبلغی پول به او داده شده بود، پرچم را از بالای میله پایین می‌کشد و صحبت‌های او بعد از دستگیری نشان می‌دهد که تحت تأثیر اغوای عوامل دشمن قرار گرفته است.

امام جمعه ملایر درباره دخالت‌های رسانه‌های معاند در امور داخلی نظام گفت: افرادی که در اغتشاشات شرکت کردند، هرچه باشند باز هم متعلق به نظام و کشور جمهوری اسلامی هستند و به دشمنان و استکبار ربطی ندارد که بخواهند در امور کشور و نظام دخالت کنند.

وی با اشاره به آدرس غلط دولت نسبت به علت اغتشاشات 96 بیان کرد: به مردم آدرس غلط دادند که به‌دنبال فضای بازتر هستند تا مشکلات اقتصادی را کمرنگ جلوه دهند و اخیرا هم مراسمی مبتذل و غیراخلاقی به میزبانی شهرداری تهران در برج میلاد برگزار شد که این فضا بازتر شود و مطالبات اقتصادی هم کمرنگ تر شود.

حجت الاسلام برقراری روحیه روحانیون جامعه کنونی را انقلابی دانست و تأکید کرد: اگر تریبون جامعه دست روحانیون باشد بازهم مانند قبل انقلاب روحیه انقلابی خود را نشان خواهند داد و به سیاست‌های اشتباه دولت اعتراض می‌کنند؛ اما نباید تبلیغ را محدود به منبر دانست و تبلیغ در ابعاد دیگر هم باید فعال شود.

وی در پایان راه‌حل مشکلات فرهنگی را تبلیغات در ابعاد مختلف دانست و تصریح کرد: در پارک‌ها، خیابان‌‌ها، میهمانی، کلاس درس و هر مکانی که امکان تبلیغ چهره به چهر وجود دارد باید از این ظرفیت عظیم استفاده کرده و تبلیغ مبانی اسلامی و نظام را انجام داد، به قول آقای قرائتی تبلیغ چهره به چهره باید احیا شود./۸۷۶/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات