۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۵۸۱۰۸
نماینده آیت الله سیستانی در اروپا:

رمز سعادت زن‎ها در دنیا و آخرت تمسک به حضرت زهرا است

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خاطرنشان کرد که اگر زن‎ها می‎خواهند در دنیا و آخرت به سعادت برسند باید حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند.
حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا طی سخنانی در موسسه اسلامی المنتظر سوئد، میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز جهانی زن را تبریک و تهنیت گفت و اظهار داشت: زن‎ها اگر می‎خواهند در دنیا و آخرت به سعادت برسند باید به حضرت زهرا (س) تمسک جویند و ایشان را الگوی خود قرار دهند.

وی افزود: اگر زن‎ها به سیره حضرت فاطمه (س) تمسک می‎جستند هیچ گاه به کالایی برای تجارت، تاجران تبدیل نمی‎شدند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا تصریح کرد: رسول اکرم (ص) پدر حضرت زهرا (س) و پیامبر بشریت و امیرالمومنین علی (ع) همسر حضرت فاطمه (س)، وصی، عزیز و مدافع پیامبر، دین مبین اسلام و پدر ائمه اطهار (ع) است. حضرت زهرا (س) حلقه وصل بین نبوت و امامت بود و اگر ایشان نبود نسلی نبی اکرم (ص) ادامه پیدا نمیکرد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) از همه چیز خود حتی جانش برای دفاع از دین گذشت و حق را از باطل برای مردم تبیین کرد.

حجت الاسلام کشمیری با بیان این که نصوص قرآنی و روایی بسیاری جایگاه حضرت فاطمه (س) را بیان کرده اند، اظهار داشت: باوجود اختلافات بسیار در منابع تاریخی، عظمت و جایگاه حضرت زهرا (س) تبیین شده است. آیه تطهیر، مودة، الابرار، کوثر و مباهله بخشی از نصوص قرآنی برای نشان دادن عظمت صدیقه طاهره (س) است.

وی افزود: آیه تطهر در منابع اهل تسنن نظیر کتاب صحیح مسلم ج7 ص130، مستدرک ج3 ص146 آمده است؛ ام سلمة در حدیثی که در کتاب صحیح بخاری آمده است می گوید «في بيتي نزلت انما يريد الله ليذهب عنكم الرجز اهل البيت، فارسل رسول الله الى علي وفاطمة والحسن والحسين وقال هؤلاء اهل بيتي».

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا بیان کرد: بیش از 40 حدیث از رسول اکرم (ص) در رابطه با عظمت و جایگاه حضرت زهرا (س) وجود دارد که به حد تواتر رسیده است.

وی تاکید کرد که موسسات و مراکز اسلامی در اروپا و غیره باید مراسم ولادت حضرت زهرا (س) را در این ایام برگزار کنند و بیش از پیش با این بانوی عظیم الشان آشنا شوند./994/ب901/ف

ارسال نظرات