۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۵۵۸۳۰۴
امام جمعه تبریز:

مسؤولان به نقش جوانان در عرصه‌های مختلف بها دهند

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با رد ادعای دین‌گریزی نسل امروز جامعه، گفت: نسل جوان و امروز جامعه در روحیه مطالبه‌گری، عدالت‌خواهی و دانایی کم‌تر از نسل انقلاب نیست.
دیدار پیشکسوتان با آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار جمعی از پیشکسوتان و فعالان رسانه‌ای استان با تأکید بر توجه فعالان خبری بر صحت اخبار اظهار داشت: خبرنگاران به دنبال ایجاد نشاط و امید در جامعه باشند.

وی با بیان این‌که امیدبخشی و نشاط‌آفرینی رسانه‌ها منجر به تحقق آینده‌ای روشن برای نظام اسلامی خواهد بود، خاطرنشان کرد: رسالت خبرنگاران نباید تنها در انتقال اخبار خلاصه شود، بهتر است در کنار این امر؛ ارایه راهکار و نقد سازنده نیز صورت گیرد، که البته این رویکرد با انتقاد تخریب‌گرایانه متفاوت است.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که بهره‌مندی از تجربه پیشکسوتان عرصه خبر ضرورتی مهم برای فعالان جوان رسانه‌ای است، گفت: مطبوعات در جلوگیری از بروز مشکلات و معضلات اجتماعی و سالم‌سازی محیط اداری کشور نقشی بسیار مهم بر عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: باید تلاش کنیم مردم را به آینده نظام امیدوار نگه داریم و مسؤولان را ملتزم به تحقق مطالبات مردم و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی کنیم، در چنین شرایطی رسالت خطیر رسانه محقق شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر بها دادن به نسل جوان جامعه اظهار داشت: این‌که عده‌ای بیایند و ادعا کنند که نسل جدید مانند جوانان انقلابی نسل گذشته نیست، غلط است، نقش و جایگاه نسل امروز اگر بیشتر از نسل انقلاب نباشد، کمتر نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: نسل جوان و امروز جامعه در روحیه مطالبه‌گری، عدالت‌خواهی و دانایی کم‌تر از نسل انقلاب نیست، از این رو مسؤولان باید در تمامی معادلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... نقش جوانان را پررنگ‌تر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با رد ادعای دین‌گریزی نسل امروز جامعه تصریح کرد: با نگاهی به مناسبت‌های مذهبی و برنامه‌های فرهنگی خواهیم یافت که اغلب شرکت کنندگان در مراسم‌هایی چون اعتکاف، شب‌های قدر، نماز جمعه، یادواره های شهدا و کاروان‌های راهیان نور؛ جوانان هستند./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات