۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۵۵۸۵۱۵
مدیر کل مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی:

مراسم تجلیل از همسران طلاب مدافع حرم خراسان جنوبی برگزار می شود

مدیر کل مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: مراسم تجلیل از همسران طلاب مدافع حرم و جلسه گردهمایی روحانیان طرح هجرت و مستقر سطح استان ۲۵ اسفندماه برگزار می شود.
جعفری راد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام هادی جعفری راد، مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مرکز خدمات حوزه های علمیه یک سازمان فرهنگی و خدماتی است که به دستور رهبر معظم انقلاب تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه در این مرکز خدمات جزیی به روحانیان داده می شود، گفت: مرکز خدمات حوزه های علمیه برنامه مشاوره برای روحانیان در موضوعات مختلف مانند مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره در بحث خانواده و مشاوره های تحصیلی برای فرزندان روحانیان برگزار می کند.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: همایش تجلیل از روحانیان یکی از اقدامات مرکز است و این همایش بهانه ای است تا فرزندان ممتاز روحانیان را گرد هم جمع کنیم و در حاشیه همایش هم کلاس های مشاوره تحصیلی برای والدین برگزار می شود.

حجت الاسلام جعفری راد با بیان اینکه رسانه و فضای مجازی هم نکته مثبت و ارزشمند است و هم می تواند بدترین بلای خانمان سوز خانواده ها باشد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند من اگر رهبر نبودم، رییس فضای مجازی می شدم، این سخن ایشان نشان از اهمیت فضای مجازی دارد.

وی ادامه داد: در سال ۹۴، ۲۰۹ نفر دانش آموز ممتاز، سال ۹۵، ۳۱۰ نفر دانش آموز ممتاز و سال جاری نیز ۴۴۵ نفر دانش آموز ممتاز تحصیلی از فرزندان روحانیان استان تجلیل شدند.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بیش از ۳ هزار طلبه و روحانی اهل سنت و اهل تشیع در خراسان جنوبی وجود دارند که با خانواده ها آن ها در مجموع بالغ بر ۱۲ هزار نفر تحت پوشش مرکز مدیریت خدمات حوزه های علمیه هستند.

حجت الاسلام جعفری راد با بیان اینکه تجلیل از فرزندان ممتاز روحانیان سال جاری در چهار شهرستان طبس، بیرجند، قاین و اسدیه برگزار می شود، اظهار کرد: همایش مزدوجین ویژه طلاب تازه ازدواج در استان برگزار شده و تلاش می کنیم تا کلاس های مشاوره ویژه طلاب به صورت منطقه ای برگزار کنیم.

وی افزود: در سال ۹۴ حدود ۹۷ زوج، سال ۹۵ حدود ۱۳۰ زوج و سال جاری تاکنون برای ۹۸ زوج جوان همایش مزدوجین برگزار شده است و در فروردین ماه سال آینده برای بیش از ۵۰ نفر زوج این همایش برگزار خواهد شد.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه ۷۵ شهید طلبه در استان وجود دارد، گفت: ۳۳ درصد طلبه های حوزه های علمیه کشور در جنگ هشت سال دفاع مقدس شرکت کردند.

حجت الاسلام جعفری راد عنوان کرد: مراسم تجلیل از همسران طلاب مدافع حرم و جلسه گردهمایی روحانیان طرح هجرت و مستقر سطح استان روز پنج شنبه ۲۵ اسفندماه جاری ساعت ۸:۳۰ صبح در محل باغ بهلگرد بیرجند برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هشت نفر از طلاب استان به مدافعان حرم اعزام شدند، بیان کرد: ۱۶۷ نفر روحانی طرح هجرت و ۹۶ روحانی مستقر در خراسان جنوبی وجود دارد./۸۸۰/پ203/ب1

ارسال نظرات