۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۵۸۵۳۱
معاون پژوهشی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت:

شعر قوی و مستند از آیات و روایات، ارزشمند است

معاون پژوهشی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه شعر تاثیر بسزایی در انسان ها دارد، گفت: هر چقدر شعر قوی تر و با مستند از آیات و روایات باشد ارزش بیشتری دارد و هر چقدر هم از آیات فاصله بگیرد ارزش آن کمتر است.
شعر اهل بیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام ایمانی، معاون پژوهشی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ظهر امروز در کنگره شعر اهل بیت(ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: در گذشته شعر نقش رسانه ای داشته و مهم ترین عامل رسانه ای برای منتشر کردن معارف، شعر بوده است.

وی با بیان اینکه بزرگترین علمای اهل سنت و اهل تشیع شعر گفتند، افزود: شعر می تواند زیباترین معارف را بیان کند تا در ذهن ها بماند و تاثیر بسزایی داشته باشد.

معاون پژوهشی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: شعرا باید کارهای خود را ماندگار کنند تا باقیات الصالحاتی برای آن ها باشد، هر کسی که یک بیت شعر را درباره خاندان اهل بیت(ع) بنویسد خداوند متعال در بهشت یک خانه برایش می سازد.

حجت الاسلام ایمانی با بیان اینکه شعر تاثیر بسزایی در انسان ها دارد، تصریح کرد: هر چقدر شعر قوی تر و با مستند از آیات و روایات باشد ارزش بیشتری دارد و هر چقدر هم از آیات فاصله بگیرد ارزش آن کمتر است.

وی ادامه داد: اگر فرهنگ انسان ها از قرآن و خدا فاصله بگیرد ضرر خواهند کرد و اگر شعر برگرفته از آیات و روایات باشد خداوند متعال نیز شاعر را مورد لطف خود قرار می دهد.

معاون پژوهشی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه اهل بیت(ع) هم صله دنیوی و هم صله اخروی می دهند، خاطرنشان کرد: شعرایی که مورد عنایت الهی قرار گرفتند هم خود و هم شعر آن ها جاودانه شده است.

حجت الاسلام ایمانی اظهار کرد: ذکر اهل بیت(ع) در هر مجلسی عبادت است، اسم اهل بیت(ع) و عنایت الهی به شعر شاعران زیبایی می دهد./۸۸۰/پ203/ب1

ارسال نظرات