۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۵۵۸۷۹۴
از سوی خبرگزاری رسا برگزار شد؛

نشست علمی «بررسی ظرفیت های تبلیغی و خبری شبه قاره هند»

نشست علمی «بررسی ظرفیت های تبلیغی و خبری شبه قاره هند» با حضور مدیرعامل خبرگزاری رسا و ارائه دکتر روحانی برگزار شد.
هند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی «بررسی ظرفیت های تبلیغی و خبری شبه قاره هند» به همت معاونت ارتباطات و توسعه علمی خبرگزاری رسا، با حضور حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا و ارائه آقای سیدمحمد روحانی عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی در سالن کنفرانس این خبرگزاری برگزار شد.

بر اساس این گزارش، روحانی در این جلسه شهرهای لکنو در ایالت اوتارپرادش، حیدرآباد و کارگیل در شمال کشمیر هند را سه قطب شیعی در این کشور دانست و با تأکید بر اینکه این مناطق ظرفیت های ویژه ای برای تبلیغ و انعکاس خبری دارد، گفت: وقتی وارد شهر کارگیل می شویم حس می کنیم که در ایران وارد شده ایم، چراکه در همه جای آن فرهنگ ایرانی اسلامی نهادینه شده و عکس رهبر معظم انقلاب در مکان های مختلف آن به چشم می خورد.

عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه جشن انقلاب در شهر کارگیل بسیار باشکوه برگزار می شود، اظهار داشت: این مسائل می تواند ظرفیت های انعکاس خبری بسیار خوبی را فراهم کند.

وی ادامه داد: عده ای از هندوها خود را نوادگان یاران امام حسین(ع) می دانند و به «برهمنان حسینی» معروف هستند که این خود ظرفیتی بسیار ناب برای تبلیغ است؛ ادیان مذهبی مختلفی در هند وجود دارند که نسبت به اعتقادات شیعی احترام می گذارند.

روحانی خاطرنشان کرد: علت اینکه فرقه "برهمنان حسینی" مسلمان نمی شوند و بر آیین هندو باقی مانده اند، این است که قائل به موضوع «حق های متعدد» هستند؛ یعنی می گویند اگر جریانی حق بود، لزوماً اینگونه نیست که جریان های دیگر باطل باشند، بنابراین هنگامی که حق بودن امام حسین(ع) را دریافته اند، به ایشان احترام می گذارند، اما آیین خودشان را باطل نمی دانند.

عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی به گرایش های شیعیان در شمال هند اشاره کرد و افزود: مراکز علمی مختلفی در این منطقه تأسیس شده است و افراد زیادی در آن مراکز فعالیت می کنند./841/ب۲۰۲/ف

 

ارسال نظرات