۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۵۹۶۵۷
رییس اداره اوقاف فردوس:

نخستین وقف سال ۹۷ در خراسان‌جنوبی به ثبت رسید

رییس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس گفت: نخستین وقف سال ۹۷ به نام واقف خیراندیش خانواده شهید حسین دلخواه به ثبت رسید.
وقف

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام‌ محمد الهی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس وقف کردن را یکی از راه‌های رسیدن به کمال و توسعه فرهنگ دینی و اسلامی دانست و اظهار داشت: وقف میراث جاودان و سرمایه‌گذاری برای آخرت است.

وی وقف اموال را سبب ماندگاری فرد در دنیا و آخرت دانست و مطرح کرد: وقف زمینه‌ساز عدالت اجتماعی و توسعه جامعه است.

رییس اداره اوقاف وامور خیریه فردوس با بیان این مطلب که آثار و کارکردهای وقف در جامعه به سه دسته اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تقسیم می‌شود بر ضرورت شناسایی نیازهای جامعه تأکید و مطرح کرد: باید در زمینه وقف اولویت‌ها مشخص و زمینه افزایش فرهنگ وقف در جامعه فراهم شود.

حجت الاسلام الهی با اشاره به اینکه نخستین وقف سال ۹۷ همزمان با ولادت امام جواد(ع) در شهرستان فردوس ثبت شد، بیان داشت: نخستین وقف سال جاری توسط خانواده شهید حسین دلخواه به وقوع پیوست.

وی ارزش این موقوفه را 42 میلیون تومان اعلام و تبیین کرد: با توجه به اینکه آستان مقدس امامزادگان سیدمحمد و سیدابراهیم(ع) فردوس در ورودی هفت استان کشور قرار دارد یکی از ضروریات این آستان مقدس وجود زائرسرا برای مسافران و زائران است.

رییس اداره اوقاف وامور خیریه فردوس با بیان اینکه جهت ساخت زائرسرا در این آستان مقدس اعتبار میلیاردی به‌عنوان قرض‌الحسنه از سازمان اوقاف و امور خیریه اخذ شد، اضافه کرد: با توجه به اینکه این اعتبار باید به سازمان اوقاف برگردد واقفان می‌توانند نسبت به خرید سوئیت‌ها اقدام و آن‌ها را وقف کنند.

حجت الاسلام الهی عنوان کرد: خانواده شهید حسین دلخواه به‌منظور تکمیل یک باب سوئیت از زائرسرای امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم(ع) مبلغ 42 میلیون تومان پرداخت و این موقوفه را برای اسکان زائران و مسافران وقف کردند./۸۸۰/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات